اخبار

با مراقبین سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری کنید

با مراقبین سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری کنید
رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، خواستار مشارکت و همکاری شهروندان با پرسشگران سرشماری در راستای تشکیل 'پرونده الکترونیک سلامت ' شد و گفت: پرسشگران از اول تا پایان دی ماه با مراجعه به درب منازل اطلاعات هویتی مردم را جمع آوری و ثبت می کنند.
دکتر امید بحیرایی در مورد سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) توضیح داد که تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمام پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.
وی گفت: با راه اندازی این سامانه تمام ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.
ایشان در ادامه با بیان اینکه مرحله دوم ثبت اطلاعات خانوارهای شهری از اول دی آغاز و تا پایان ماه ادامه می یابد افزود: 200 نفر از مراقبین سلامت به عنوان پرسشگر به در منازل مراجعه و اطلاعات هویتی خانوارها را در سامانه سیب ثبت می کنند.
وی گفت: مرحله اول این طرح سال گذشته در شهرستان کرمانشاه اجرا شد و اطلاعات 100هزار نفر از جمعیت شهری شهرستان جمع آوری و ثبت شد.
به گفته دکتر بحیرایی در مرحله دوم این طرح پیش بینی می شود اطلاعات حدود 500 هزار نفر از جمعیت شهری شهرستان کرمانشاه جمع آوری و در سامانه سیب ثبت گردد.
وی اظهار کرد: اطلاعات تمام افراد ساکن در روستاهای شهرستان کرمانشاه در خانه های بهداشت جمع آوری و به ثبت رسیده است وبراساس دستورات وزارت بهداشت پرونده سلامت تمام افراد ساکن در شهرها و روستاها باید به صورت الکترونیکی در سامانه سیب ثبت شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هر فرد دارای یک پرونده سلامت خواهد شد گفت: برای هر گروه سنی یک مراقبت ثبت می شود و مراقبین سلامت از این پس به صورت الکترونیکی به پرونده های سلامت افراد به صورت آنلاین دسترسی دارند و بصورت فعال قابل پیگیری است.
دکتر بحیرایی یادآور شد که ثبت اطلاعات افراد به دو صورت انجام می شود که یکی از آن مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی و دیگری مراجعه مراقبین سرشماری به درب منازل است و اطلاعات مربوط به سلامت افراد شامل مشخصات سجلی و هویتی و نوع بیمه آنها توسط مراقبین سلامت در سامانه سیب به ثبت می رسد.
۵ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید