اخبار

رتبه چهارم پژوهش دانشگاه های تیپ2 کشور برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رتبه چهارم پژوهش دانشگاه های تیپ2 کشور برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن اعلام رتبه چهارم دانشگاه در حوزه پژوهش پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند .
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه ، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم که ششم دی ماه در محل دانشکده پزشکی برگزار شد، از جایگاه چهارم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش میان 24 دانشگاه تیپ 2 کشور خبر داد.
دکتر بهروز حمزه تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لحاظ شاخص‌های پژوهشی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و به لحاظ تعداد مقالات ISI این دانشگاه رتبه اول را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و شمال غرب دارد.
حمزه با اشاره به انتشار لیست سیاه مجلات و ژورنال های دنیا در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  گفت: مجلات و ژورنال‌هایی که اسم آنها در این لیست آمده اعتباری نزد وزارت بهداشت ندارند و از همه اساتید و پژوهشگران می‌خواهیم تا دقت داشته و مقالات خود را به این مجلات و ژورنال‌ها ندهند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: از چند روز آینده با توجه به تصمیم وزارت بهداشت هر مقاله‌ای که در مجلات و ژورنال‌های این لیست چاپ شود، امتیازی برای دانشگاه و نویسنده آن نخواهد داشت.
حمزه با بیان اینکه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر کیفیت مقالات بیش از کمیت تاکید شده است، گفت: این امکان وجود دارد که دانشگاهی با تعداد مقالات کمتر، اما با کیفیت بالاتر در رتبه بندی از دانشگاهی که تعداد بسیاری مقاله پژوهشی داشته است در جایگاه بالاتری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لحاظ تامین بودجه در امر پژوهش مشکلی نیست، گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو سه دانشگاه برتر میان 24 دانشگاه تیپ 2 کشور است که بیشترین بودجه را به نسبت درآمد و اعتبارات به بخش پژوهش اختصاص می‌دهد.
حمزه اظهار کرد: در حال حاضر سالانه 700 طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می‌شود.
در پایان این مراسم پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شرح زیر معرفی شدند:

 

پژوهشگران برتر دانشکده‌ها:
1-دکتر مقداد پیرصاحب رتبه اول از دانشکده بهداشت
2-دکتر محمدحسین فرزایی رتبه اول از دانشکده داروسازی
3-دکتر جواد زرگوشی رتبه اول از دانشکده پزشکی
4-دکتر یحیی صفری رتبه اول از دانشکده پیراپزشکی
5-دکتر روح الله شریفی رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی
6-دکتر علیرضا خاتونی رتبه اول از دانشکده پرستاری و مامایی
پژوهشگران برتر از میان اعضای هیات علمی:
دکتر محمدحسین فرزایی، دکتر جواد زرگوشی، دکتر بهزاد کرمی‌متین، دکتر حبیب‌‎الله خزایی، دکتر منصور رضایی، دکتر مظفر خزایی و دکتر زهره رحیمی

پژوهشگرانی که بیشترین تعداد مقالات Q1 را داشته‌اند:

دکتر محمدحسین فرزایی، دکتر سیروس جلیلی، دکتر محمدرضا سلحشور و دکتر حبیب الله خزایی
 
پژوهشگرانی که بالاترین H-index را دارند:
دکتر غلامرضا بهرامی و دکتر جواد زرگوشی
پژوهشگرانی که مقالاتی با بالاترین IF را به چاپ رساندند:
دکتر نازنین رزازیان و دکتر حبیب الله خزایی
 پژوهشگرانی که فعالیت پژوهشی آنها نسبت به سال  قبل رشد قابل توجه داشته: دکتر سیروس جلیلی، دکتر فرزاد جلیلیان، دکتر تورج احمدی جویباری، دکتر علی الماسی، دکتر احسان صادقی، دکتر علیرضا علی آبادی، دکتر جلال شاکری، دکتر پرویز مهاجری، دکتر سید علیرضا موسوی و دکتر وحید فرنیا
 پژوهشگران برتر به ترتیب از میان اعضای هیات علمی مربی، کارکنان دانشگاه، دانشجویان مقطع دکتر ای تخصصی، مقطع کارشناسی ارشد و گروه آزاد: معصومه اسمعیلی وند، زیبا رحیمی، خیراله یاری، دیاری عبدالله زاده و کیومرث شرفی
در بخش فناوران برتر نیز: شرکت فرآورده‌های طب سنتی "نیکا" به عنوان شرکت دانش بنیان برگزیده، دکتر غلامرضا بهرامی به عنوان هم افزای برتر دانشگاه و صنعت و بهنام رضا مخصوصی به عنوان مخترع برگزیده معرفی شدند.
۷ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید