اخبار

موافقت شورای گسترش با ایجاد 2رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

موافقت شورای گسترش با ایجاد 2رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ایجاد 2 رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.
دکتر حسین کریم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این 2 رشته را تخصص 'بهداشت خانواده' و کارشناسی ارشد 'ایمنی مواد غذایی' ذکر کرد و گفت: ایجاد این 2رشته در جدیدترین نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.
وی در مورد رشته تخصص بهداشت خانواده افزود: این رشته به صورت محدود در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور وجود دارد و در منطقه غرب و جنوب غرب کشور نیز اکنون تنها در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد می شود.
وی همچنین در مورد رشته کارشناس ارشد ایمنی مواد غذایی نیز گفت: باتوجه به اینکه قرار است دانشکده تغذیه و صنایع غذایی در دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی شود، موافقت با ایجاد رشته ایمنی مواد غذایی در تسریع در راه اندازی این دانشکده بسیار مهم و موثر است و تعداد رشته های مورد نظر دانشکده را تکمیل می کند.
او اضافه کرد: با ایجاد رشته ایمنی مواد غذایی در سطح کارشناسی ارشد، روند موافقت با صدور مجوز دانشکده تغذیه و صنایع غذایی در استان نیز تسهیل می شود.
اکنون حدود چهار هزار و 119 دانشجو شامل دو هزار و 557 دانشجوی دختر و هزار و 562 دانشجوی پسر در هفت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پرستاری سنقر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
۷ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید