اخبار

سرشماری 500 هزار کرمانشاهی در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

سرشماری 500 هزار کرمانشاهی در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت
رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال نزدیک به 500هزار نفر از کرمانشاهیان توسط مراقبان سلامت برای تشکیل 'پرونده الکترونیک سلامت' سرشماری می شوند.
دکتر امید بحیرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح از 200 مراقب سلامت در شهرستان کرمانشاه استفاده شده است.
بحیرایی ادامه داد: اکثر مراقبان سلامت دارای مدرک کارشناسی هستند که هر کدام دارای معرفی نامه با مهر و امضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشند که در آینده درصدد متحدالشکل کردن لباس های فرم آنان هستیم.
به گفته بحیرایی، در سال گذشته نزدیک به 200 هزار کرمانشاهی در این طرح سرشماری شده اند و پیش بینی می شود که سرشماری امسال تا دهم بهمن ماه ادامه یابد که به دلیل شرایط جوی محدودیت زمانی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: مراقبان سلامت با مراجعه حضوری به در منازل با ارایه فرم، اطلاعات هویتی افراد را دریافت می کنند و این بدان معناست که برای هر فرد با توجه به شرایط سنی یک پرونده بهداشتی تشکیل می شود.
بحیرایی ادامه داد: این پرونده در سامانه سیب ضبط می شود تا مراجعات بعدی و خدمات بهداشتی براساس اطلاعات درج شده در پرونده انجام شود.
وی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: اگر اطلاعات به کودک تعلق داشته باشد زمان واکسیناسیون در بسته بهداشتی درج می شود و اگر به نوجوان مربوط باشد برنامه های ویژه در زمینه تغذیه و اختلالات تغذیه ای در پرونده آورده می شود.
این پزشک یادآور شد، مراقبت های ویژه از مادران باردار و نکات و بیماری هایی که سالمند را تهدید می کند از دیگر مواردی است که در پرونده بهداشتی افراد آورده می شود.
به گفته این مسوول، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از زیرشاخه های طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم است.
۱۴ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید