اخبار

اولین سمینار هم اندیشی با تجربگان برگزار شد

اولین سمینار هم اندیشی با تجربگان برگزار شد
سمینار طب سالمندان روز چهارشنبه به همت انجمن حمایت از سالمندان زاگرس کرمانشاه و با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در این سمینار با بیان اینکه انسان سالم نباید منفعل باشد گفت: انسان سالم کسی است که از جنبه های سیاسی آگاه باشد و از جنبه اقتصادی و فرهنگی مولد باشد.

دکتر علی الماسی افزود: فلسفه نوین حق اساسی را بر انسان سلامت می داند و همه بخش ها از جمله آموزش و پرورش، رسانه ها، خانواده و مدیران در تعیین سلامت نقش دارند.
در ادامه این سمینار مدیر عامل بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در آموزهای دینی پس از ذکر نام خدا و به جا آوردن واجبات توصیه به تکریم پدر و مادر شده است گفت: تجلیل از سالمندان تجلیل از خداوند است.
دکتر علی سروش با برشمردن فاکتورهای افزایش طول عمر افزود: امید به زندگی در ایران 75سال و نیم است و کشور ما رتبه 60 را در بین کشورها دارد.
وی مهمترین سلاح در پیشگیری از بیماری ها را اصلاح سبک زندگی دانست و گفت: رعایت رژیم غذایی سالم، وزن ایده آل، فعالیت جسمی منظم و کاهش استرس عواملی هستند که با رعایت آنها می توانیم از رنج بیماری و هزینه های درمان در امان بمانیم و طبق دستور العمل سازمان بهداشت جهانی تاسال 2025 باید از افزایش دیابت و چاقی جلوگیری کنیم.
دکتر سروش در ادامه گفت: سالمندان نیازمند حمایت هستند و در این راه به متخصصین طب سالمندی و پرستاران دوره دیده تخصصی سالمندان نیاز داریم .
وی با بیان اینکه برای سلامتی در روز به حداقل 10 هزار قدم پیاده روی نیاز داریم گفت: فعالیت جسمی باید به گونه ای بر زندگی تاثیر گذار باشد که یک زندگی جدید با کیفیت قابل قبول را به سالیان عمر افراد اضافه کند.
براساس اعلام سازمان بهزیستی استان کرمانشاه؛ اکنون سن 60 سالگی به عنوان مرز کهنسالی تعریف شده و 165 هزار نفر سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد.
این سازمان همچنین اعلام کرده است که 299 سالمند در سه مرکز سالمندان کرمانشاه نگهداری می شوند و همچنین 11 هزار سالمند از بهزیستی استان مستمری دریافت می کنند


15
15

 

۱۵ دی ۱۳۹۵ ۱۶:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید