اخبار

تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه اسکان داده می شوند

تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه اسکان داده می شوند
دکتر محمدرضا غلامی در نشست خبری روز سه شنبه 20 با اشاره به گستردگی فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: خدمات این معاونت در دو بخش فرهنگی و دانشجویی است و بیش از ۲۰ هزار دانشجو، کارمند و استاد از خدمات این معاونت بهره مند می‌شوند.

وی افزود: گستردگی فعالیت‌ها و پراکندگی دانشجویان، کارکنان و اساتید در سطح مراکز بهداشتی ودرمانی استان موجب شده تا خدمات رسانی به آنها با دشواری های فراوانی همراه باشد.

مشکلی دراسکان دانشجویان خوابگاهی نداریم/ امسال ۱۷۰۰ دانشجوی خوابگاهی پذیرش می شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح فعالیت‌های حوزه دانشجویی این معاونت، تامین خوابگاه مناسب را از جمله مهمترین این فعالیت‌‍‌ها عنوان کرد وافزود: در حال حاضر ۱۴۰۰ دانشجو خوابگاهی داریم، اما امسال با افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها به بیش از ۱۷۰۰ نفر دانشجویانی که در خوابگاه‌های خودگردان مستقر بودند و دانشگاه در قبال تامین خوابگاه آنها تعهدی ندارد نیزدرخوابگاه های دانشگاه اسکان داده می شوند.

وی تصریح کرد: با آسیب شناسی صورت گرفته درسال گذشته مقرر شد تا تمام دانشجویان پسر دانشگاه که در خوابگاه‌های خودگران استقرار داشتند در خوابگاه‌های دانشگاه استقرار داده شوند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید علاوه بر پنج خوابگاه فعلی، دو خوابگاه جدید دیگر هم درنظر گرفته شده و با این شرایط امسال مشکلی در تامین خوابگاه برای دانشجویان نخواهیم داشت.

غلامی از صرف اعتبار دو میلیارد تومانی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه خبر داد وافزود: اقدامات خوبی در بحث بازسازی خوابگاه‌ها طی امسال و سال گذشته انجام شده که هم اکنون نیز ادامه دارد.

ارائه منوی پنج غذایی در دانشگاه/ دانشجویان بر تمام مراحل پخت و توزیع غذا نظارت دارند

این مقام مسوول با اشاره به بهبود وضعیت سلف سرویس‌های دانشگاه‌، از صرف اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای تجهیز و تعمیر آنها خبر داد و افزود: در کنار بهبود فضای فیزیکی، ارتقا کیفیت مواد غذایی نیز در دستور کار قرار گرفته و امسال پنج منو غذا با کیفیت برای دانشجویان عرضه می شود تا بتوان تمام سلیقه های غذایی را پوشش داد.

غلامی از نظارت دانشجویان در تهیه و توزیع غذای سلف هم خبر داد و افزود: برای ارتقا کیفیت و اطمینان دانشجویان از سلامت مواد غذایی و کیفیت آن در کنار اداره تغذیه، دانشجویان هم در کار تهیه و توزیع غذا در تمامی مراحل آن نظارت می‌کنند.

فضای باز سیاسی به معنای واقعی در دانشگاه ایجاد شده

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۸ انجمن علمی و کانون در حوزه‌های ادبی، هنری، فرهنگی، مذهبی و... در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: تلاش ما این است دانشجویان از تک بعدی خارج شده و در کنار آموزش در سایر زمینه‌ها نیز فعالیت داشته باشند.

وی فعالیت دانشجویان در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در این انجمن‌ها و کانون‌ها فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد و برخی از آنها در سطح کشوری هم مطرح شدند.

وی با اشاره به فعالیت دو انجمن اسلامی دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشجویی در این دانشگاه گفت: تمام تلاش ما این است که فضای باز سیاسی برای دانشجویان ایجاد شود که تا حد مطلوبی به این هدف رسیده ایم.

غلامی همچنین به فعالیت ۱۴ نشریه دانشجویی و ۱۳ نشریه کارمندی اشاره کرد و گفت: ارتقا کیفیت محتوای این نشریات در دستور کار است و در همین راستا سال گذشته چندین کارگاه آموزشی برای مدیرمسئولان و سردبیران این نشریات برگزار شد.

وی در ادامه به وضعیت پوشش دردانشگاه اشاره کرد و افزود: معاونت فرهنگی تنها کار نظارت را در این حوزه برعهده دارد، هرچند که در بحث اجرا نیز ورود کرده ایم و اقدامات فرهنگی خوبی در بحث حجاب و عفاف انجام شده و در حال انجام است.

غلامی با بیان اینکه ثمرات کار فرهنگی در دراز مدت خود را نشان می‌دهد گفت: قطعا با اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی بویژه در بحث حجاب و عفاف، شاهد ثمرات مطلوب آن درسال‌های آتی خواهیم بود.

در پایان نشست نیز پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه به خبرنگاران معرفی شد.
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۰۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید