اخبار

30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند

30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، از غربالگری 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قالب اجرای طرح سنجش سلامت در استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 21 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در سطح استان در فصل تابستان انجام شد.
وی هدف از اجرای این طرح را جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان ذکر کرد.

دکتر شکیبا در ادامه اظهار داشت: در این طرح حدود 30 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش سلامت (بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات اولیه، خدمات سلامت دهان و دندان و سایر) مورد سنجش و غربالگری شدند و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام شد و پس از تایید، برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه کردند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین نوآموزان دارای اختلال نیز به مراکز تخصصی بالاتر ارجاع داده و پیگیری لازم در مورد آنها انجام می شود.
شکیبا افزود: نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک سیب ثبت و یک برگ خلاصه معاینات برای درج در پرونده سلامت دانش آموز به مدرسه تحویل داده شد.
او اضافه کرد: چنانچه دانش آموز پایه اول ابتدایی به دلایلی از انجام سنجش در فصل تابستان جا مانده باشند در طول سال تحصیلی و ترجیحا در فصل پاییز برای دریافت خدمات به پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت که تحت پوشش آن هستند ارجاع داده می شود و نتیجه معاینات برای درج در پرونده سلامت دانش آموزان به مدارس آنان ارسال می شود.

۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید