اخبار

طراحی نظام شبکه بهداشتی درمانی یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی

طراحی نظام شبکه بهداشتی درمانی یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طراحی نظام شبکه بهداشتی درمانی را یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تشریح برخی دستاورده های انقلاب در حوزه بهداشتی درمانی افزود: طراحی و اجرای برنامه شبکه های بهداشتی و درمانی ، خدمات را به محیطی قرین و دور افتاده در روستاهای استان ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: راه اندازی و استقرار دبیرخانه برنامه ثبت سرطان، اجرای قانون مدیریت بحران در حوزه بهداشت ، اضافه نمودن خدمات سلامت روان - آموزش بهداشت و پیشگیری و مراقبت بیماری های غیر واگیر ، ادغام سلامت روان در تمام شبکه های بهداشتی و درمانی کشور در روستاها نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشتی روستاها است.

معاون بهداشتی دانشگاه احداث ، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های بهداشتی،  فاضلاب کشی ، بهسازی منابع تأمین آب چاه و چشمه ، سالمسازی آب آشامیدنی ،بی خطر سازی پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی درمانی در مناطق روستایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مناطق دانست.

دکتر شکیبا عنوان کرد: ارتقاء و پوشش واکسیناسیون از 30% قبل از انقلاب به بالای 95 درصد بعد از انقلاب ، کاهش محسوس بیماری های واگیردار و حذف بسیاری از بیماری هایی مانند مالاریا ، کزاز و جذام و ... از جمله دستاوردهای حوزه بهداشتی در روستاها در طول این سالها است.

وی اجرای برنامه های مراقبت و درمان بیماران دیابتی و فشار خون بالا در مناطق روستایی با سه دوره غربالگری، طرح تحول سلامت و برنامه عدالت در سلامت ، سیستم ارجاع از سطح خانه بهداشت روستایی تا سطح 2 تا 3 تخصصی و فوق تخصصی از لحاظ درمان بیماران با کاهش حداکثری هزینه ها را به عنوان دیگر دستاوردهای این حوزه در این مناطق برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه از ارتقا چشمگیر مراقبت های ویژه مادران باردار در طول این سالها در روستاها سخن گفت و پیگیری مادران باردار دارای شرایط پرخطر، جلب همکاری بنیاد برکت در راستای ارائه خدمات درمانی رایگان به زوجین باردار، تجهیز و راه اندازی کلاسهای آمادگی برای زایمان جهت ترویج زایمان طبیعی را دیگر اقدامات حوزه بهداشتی در مناطق روستایی دانست.

دکتر شکیبا افزود: بهسازی مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی و اجرای طرح های بقا (بهداشت قالیبافان) و بهداشت کشاورزان در مناطق روستایی نیز اجرا شده است.

وی افزود: حوزه بهداشتی دانشگاه طرح های تغذیه ای متعدد در مناطق روستایی نظیر اجرای برنامه های حمایتی تغذیه ای را جهت مادران باردار روستایی و کودکان زیر 5 سال با همکاری بهزیستی ، کمیته امداد و بنیاد علوی، مکمل یاری با آهن ، ویتامین دی و کلسیم و ... را نیز اجرا کرده است.

 

 

 

۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید