اخبار

هم اندیشی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کانون ازدواج پیوند مهر

هم اندیشی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کانون ازدواج پیوند مهر

 

        به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی نشست مشترک معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کانون ازدواج پیوند مهر با حضور اعضاء این کانون چهارشنبه هفتم مهرماه درمحل معاونت اجتماعی برگزار گردید.

   در این نشست دکتر منصوری معاون اجتماعی دانشگاه، خانواده را نهاد مقدس تشکیل دهنده اجتماع عنوان و بیان داشتند هر چه بنیان خانواده مستحکمتر باشد میزان آسیبهای اجتماعی در جامعه کاهش و بهداشت روانی، جسمی و معنوی ... افراد نیز ارتقا می یابد و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و تسهیل ازدواج جوانان ما نیز به عنوان متولی سلامت با تمام توان در خدمت جامعه هستیم.

ایشان با اشاره به اینکه یکی از اهداف تأسیس معاونت اجتماعی پرداختن به خلاهای قابل پوشش در حوزه سلامت است که در خارج از حوزه بهداشت ودرمان قراردارد عنوان کردند بررسی ها  انجام گرفته نشان می دهد وزارت بهداشت تنها متولی 25 درصد از سلامت جامعه است و 75 درصد از مسائل حوزه سلامت مانند سلامت اجتماعی  و معنوی از کنترل وزارت بهداشت خارج بوده و سایر نهادها و ارگانهای اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی وفرهنگی در آن تاثیرگذار هستند.

در این نشست دکتر زنجانی مسئول کانون پیوند مهر بیان داشتند این مجموعه در ذیل بنیان خانواده در سال 96 فعالیت خود را آغاز و در این زمینه تلاش می کند از هر گونه موازی کاری پیشگیری نماید. این مجموعه صددرصد غیر انتفاعی بوده و در بحث آموزش حوزه خانواده ، ازدواج ، مشاوره و اعطای تسهیلات فعالیت می نماید.

وی یاداور شد تا کنون این کانون موفق شده است در طرح ارتقای کمی و کیفی آموزش های حین ازدواج با موضوعات  بهداشت خانواده و تفاوت های روانشناختی زن و مرد ، نقاط آسیب پذیر خانواده ، احکام و حقوق خانواده  200 زوج را تحت پوشش قرار دهد و با تلاش مجموعه مدت زمان مشاوره را از 45 دقیقه به سه ساعت ارتقاء داده است.

ایشان همچنین عنوان کردند این کانون برنامه های مناسبی در زمینه ترویج ازدواج جوانان  وارتقائ اگاهی آنان دارد که می توانیم با معاونت اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

دکتر رضایی نیز عنوان کردند ما از این طرح در راستای تحکیم خانواده وکاهش آسیبهای اجتماعی استقبال می کنیم اما تلاش ما این است که  آموزش های ازدواج در سنین پایین تر جهت جوانان و نوجوانان انجام شود وصرفا به مقطع قبل از انعقاد خطبه وعقود شرعی یا قانونی منحصر نگردد وحتی اخذ گواهینامه اموزشهای مورد نیاز برای زوجین در مقاطع زمانی پیش از ازدواج میسر گردد.

ایشان در ادامه به نقش موثر مشاوره های زوجین قبل از ازدواج در سنوات اخیر که توسط معاونت بهداشتی  اقدام شده پرداختند و از خدمات دست اندرکاران فوق که مستمرا این فعالیت را تقویت و ارتقا داده اند قدردانی نمود و عنوان کرد که در راستای ترغیب کانون پیوند مهر باید هماهنگی های موثری با معاونت بهداشتی به عمل آید.

 

۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید