اخبار

دکتر مرادی : فعالیت سیاسی دانشجو به نفع جامعه و‌ مردم است

دکتر مرادی : فعالیت سیاسی دانشجو به نفع جامعه و‌ مردم است

 

رییس دانشگاه به مناسبت روز دانشجو (16 آذر)  در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشجو اگر در کنار وظایف اصلی به سمت فعالیت سیاسی برود به نفع جامعه و‌ مردم است.

 رئیس دانشگاه گفت: انتظار ما از دانشجویان، تحصیل علم و‌ دانش ،تمرین پژوهش و‌ تحقیقات،کسب اخلاق حرفه ای و مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی است.

دکتر مرادی بیان اینکه درخصوص فعالیت سیاسی دانشجویان نظرات متعددی وجود دارد گفت:عده ای می گویند دانشجو باید فقط درس بخواند و تک بعدی باشد که این دسته در جامعه تاثیر گذار نخواهند بود ، عده ای می خواهند دانشجو چشم‌ و‌ گوش بسته باشد و ایده های جریان‌ خاصی را تبلیغ کنند اما دسته سوم معتقدند دانشجو باید واقع بین باشد ، تحلیل مسائل و فرا گرفتن نحوه مواجهه با امور و تشخیص صحیح را فرابگیرد ، قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد و منافع کشور ،جامعه و‌ دانشگاه را بشناسد.

وی گفت: دانشجوی منتقد باید منتقد منصف باشد، سو ظن نداشته باشد ،هواهای نفسانی، حب و بعض را کنار بگذارد و از دروغ پرهیز کند.

رئیس دانشگاه افزود:دانشجو نباید تبعیت کورکورانه داشته باشد بلکه براساس تحلیل عمل کند و اصول منطقی برای فعالیت و‌ تحلیل داشته باشد.

دکتر مرادی با بیان اینکه دانشگاه برای رشد و‌ موفقیت به سه عنصر اصلی وابسته است گفت:یکی از این ارکان وجود اساتید است که الگوی دانشجویان هستند و وقت و‌ انرژی خود را صرف آموزش و‌ تحقیقات می کنند و عنصر دیگر دانشجویان پرتلاش هستند که برای تحصیل و تمرین زندگی و‌ بالندگی فعالیت می کنند.

وی افزود:از مولفه های دیگر که برای ایجاد رابطه این دو‌ خدمت می کنند تیم مدیریتی است که خدمتگزاران دو قشر دیگر هستند.

دکتر مرادی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی وظایف متعدد و بزرگی دارد اما تلاش اصلی ما برای تربیت‌ دانشجو است ، دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی فردی حرفه ای و توانمند باشند.

۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید