اخبار

استفاده از جوش شیرین و نمک زیاد دو معضل عمده نان در کشور

استفاده از جوش شیرین و نمک زیاد دو معضل عمده نان در کشور

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: مشکلات عدیده ای در تولید نان کشور وجود دارد که مهمترین آن کیفیت گندم و استفاده از جوش شیرین و نمک در پخت نان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شهریار مستوفی امروز 21 آذرماه در جلسه شورای سیاستگذاری آرد و نان استان گفت: مشکلات بسیاری بر سر راه تولید نان از مزرعه تا سفره وجود دارد که مرغوب نبودن گندم ، نحوه نگهداری در سیلوها و استفاده از جوش شیرین و نمک زیاد در پخت نان از جمله این موارد هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی متولیان این حوزه به خوبی به وظایف خود عمل می کنند اما این زنجیره نظارتی از هم گسسته است و مشکلاتی نیز دارد ما باید چالش های پیشرو را یکی یکی از سر راه برداریم تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه نان غذای اصلی مردم محسوب می شود و مردم کشور ما بیشترین انرژی مورد نیاز بدن خود را از این ماده غذایی تامین می کنند توجه به کیفیت آن امری بسیار مهم محسوب می شود.

دکتر مستوفی با اشاره به هزینه های سنگینی که دولت در این راه متحمل می شود افزود: متاسفانه ضایعات نان در کشور ما بسیار زیاد است و این مورد به عدم کیفیت مطلوب نان بر می گردد.

وی همچنین افزود: برخی از دستگاههای پخت نان در کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند. همچنین در برخی از سیلوها شرایط اصولی نگهداری گندم رعایت نمی شود.

گفتنی است جلسه شورای سیاستگذاری آرد و نان استان با حضور نمایندگان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، شرکت غله و انجمن کارخانجات تولیدی آرد و انجمن سیلوداران ذخیره گندم و معاونت بهداشتی در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید