اخبار

دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو درحوزه فناوری در سطح کشور می باشد.

دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو درحوزه  فناوری در سطح کشور می باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه : این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو درحوزه  فناوری در سطح کشور می باشد  بطوریکه  در جدیدترین ارزشیابی وزارت بهداشت این دانشگاه توانسته است به رتبه هشتم در بین تمام دانشگاههای کشور در این حوزه  دست پیدا کند. تاسیس شرکتهای دانش بنیان، اشتغالزایی، انعقاد قرار داد با صنعت و فروش محصولات دانش بنیان از جمله موفقیتهای دانشگاه در این زمینه می باشد.

 

دکتر نجفی افزود: محققان در این دانشگاه در طی بیست سال اخیر حدود چهار هزار مقاله علمی را به چاپ رسانده اند که به طور کلی هشت درصد از کل مقالات چاپ شده د ر کشور را  در طی این سالها به خود اختصاص می دهد. ایشان افزودند که متاسفانه بر اساس آمار اعلام شده در سامانه علم سنجی در حدود سی و یک درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه بین صفر تا یک مقاله دارند و امید است که با تمهیدات در نظر گرفته شاهد مشارکت بیشتر محققین و اعضای هیات علمی در فعالیتهای پژوهشی باشیم.
ایشان همچنین با نگاهی به شاخصهای علم سنجی دانشگاه در سال 2018 بیان نمودند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مجلات علمی و همپنین همکاریهای بین المللی توانسته است  از دانشگاههای تیپ دو و همپنین  برخی از دانشگاههای تیپ  یک   پیشی بگیرد که بیانگر تلاش رو به رشد  محققان این دانشگاه و قابل تقدیر می باشد.

وی در خصوص فعالیت یک‌ساله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: طی سال‌جاری  مجوز قطعی 2 پژوهشکده فناوری سلامت و پژوهشکده سلامت   صادر شده است که امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم با اخذ مجوز پژوهشکده سوم قدمی به سوی تاسیس پژوهشگاه برداریم.

معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهمیت این دانشگاه به دانشجویان اشاره و بیان کرد: کسب رتبه اول توسط کمیته تحقیقات دانشجویی و همچنین اعطای مجوز برگزاری بزرگترین کنگره دانشجویی برای نخستین‌بار به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از موفقیتهای کمیته تحقیقات دانشجویی می باشد.

  ایشان همچنین انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در خصوص پروژه ایرانوم  و مشارکت دانشکاه علوم پزشکی در این پروژه بعنوان دومین دانشگاه کشور را از دیگر موفقیتهای بزرگ  دانشگاه در سال گدشته دانستند.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید