اخبار

مدیر پرستاری دانشگاه : برای رسیدن به استانداردها به جذب هزار پرستار دیگر نیاز داریم.

مدیر پرستاری دانشگاه : برای رسیدن به استانداردها به جذب هزار پرستار دیگر نیاز داریم.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود نیروی پرستار در استان گفت: برای رسیدن به استانداردها به جذب هزار پرستار دیگر نیاز داریم.

رضا پورمیرزا به مناسب روز "پرستار" (22 دی) در گفت وگو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به جمعیت 3400 نفری گروه پرستاری در استان گفت: از این تعداد 2600 نفر کارشناس پرستاری و مابقی کارشناسان هوشبری و اتاق عمل، فوریت های پزشکی و کمک پرستار هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در استان با توجه به تعداد تخت های بیمارستانی گفت: در حال حاضر تعداد تخت های مصوب استان 3500 تخت است که از این تعداد 2700 تخت فعال است و بر اساس استانداردها باید به ازای هر تخت بیمارستانی بطور میانگین 1.5 پرستار داشته باشپم، درحالیکه هم اکنون این شاخص در استان 95 صدم است و برای رسیدن به حد استاندارد حداقل به هزار پرستار دیگر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان بیکار این رشته زیاد است، اما طرح استخدامی برای جذب این نیروها نداریم، افزود: فارغ التحصیل بیکار پرستاری زیاد داریم و از طرفی نیاز شدیدی هم به جذب نیرو داریم، اما این میان استخدامی صورت نمی گیرد و این شرایط هر دو طرف را دچار مشکل کرده و هم پرستاران بیکار و هم سیستم درمانی در رنج هستند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای این پرستاران بیکار در بخش خصوصی هم کار نیست گفت: در حال حاضر 500 تخت بیمارستانی استان متعلق به بخش خصوصی است و این ظرفیت برای جذب تعداد بالای پرستاران بیکار استان جوابگو نیست.

این مسئول پایین بودن سطح درآمد و کمبود امکانات رفاهی با توجه به سختی کار را از دیگر مشکلات جامعه پرستاری استان عنوان کرد.
۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید