اخبار

یادداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز پرستار

یادداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز پرستار
 
 دکتر محمودرضا مرادی در پیامی ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت.
 
 متن این پیام به شرح زیر است:
 
 
                   به نام خدا 
 
 سرآغاز این هفته با عنوان روز پرستار مزین شده است . سالروز ولادت بانویی که در بالاترین درجه ایثار و مهربانی ، پرستار بزرگ واقعه حزن انگیز کربلا شد و از آنجا که کار پرستاران در میان اقشار مختلف دیگر به از خود گذشتگی و محبت بیشتری نیاز دارد ، چه زیباست که بزرگداشت چنین شخص تاریخ سازی ، به عنوان روز آنان برگزیده و نامگذاری شده است.
 
در طیف زندگی انسان ، بیماری گریز ناپذیر است و در زمان دچار شدن به آن،  همه لذت های دنیوی و داشته ها و‌ دلبستگی ها رنگ می بازد و رنجوری و ناتوانی انسان ، نیازهای وسیع مراقبتی و حمایتی را طلب می کند و اینجاست که این مهم به پرستاران ، این فرشتگان زمینی واگذار می گردد.
 
 پرستاران با افزودن دانسته های علمی ، ‌گسترش مهارت های حرفه ای و ‌پرورش حس ارزشمند انسان دوستی ، در این لحظات سخت ،گام به گام ، مدد جویان را تا بازیابی سلامت یاری می کنند . این نعمت بزرگی است که یک انسان می تواند رهایی از رنج و بیماری دیگری را با دستان خود رقم بزند و این حس شیرین را تجربه کند.
 
 بر این باورم که شعله عشق به هم‌ نوع در سینه ۳۴۲۰ نفر کادر پرستاری استان موج می زند و می دانم که سختی کار و ‌دشواری مشکلات جانبی همواره آنان را آزرده است ، اما نیک که بنگریم رشته و حرفه پرستاری در طول ۲۰ سال گذشته از جنبه های مختلف علمی ، مهارتی ، اخلاقی ، منزلت و شان اجتماعی و .. روند رو به رشدی را طی کرده و امیدواریم تلاش همیشگی مجموعه پرستاران و حمایت سیاستگذاران و‌ مدیران اجرایی در افزایش این منزلت بیش از پیش موثر واقع شود.
 
 میلاد حضرت زینب کبری (س) ، روز و‌ هفته پرستار را به این اعضای زحمتکش و دلسوز تیم درمان و بهداشت تبریک می گویم و برای همه عزیزان و خانواده های محترم شان بهترین ها را از خداوند منان خواستارم.
 
                   دکتر مرادی
     رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
 
۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید