اخبار

راهبردها و تکنیک های کنترل خشم

راهبردها و تکنیک های کنترل خشم

الهه صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی عنوان کرد: خشم یکی از هیجان های پیچیده انسان است. خشم واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است. همه ما در طول زندگی با موقعیت های خشم برانگیز روبرو شده ایم. مشکل اصلی مرتبط با خشم این است که اگرچه خشم بخشی از زندگی ما است ولی ما را از اهداف خود باز می دارد. و همین نکته باعث شده افراد در مورد خشم دچار تضاد و تعارض شوند. خشم یا عصبانیت یک نشانه است که به ما می گوید اتفاقی بر خلاف میل، خواسته یا نظر ما رخ داده و چیزی در محیط باید تغییر کند. بنابراین خشم احساس بدی نیست ولی نحوه بیان و ابراز آن می تواند عصبانیت را بد و خطرناک سازد و آثار مخرب داشته باشد.

وی افزود:به همین منظور و در راستای ارتقا آگاهی کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و نیز کارشناسان سلامت روان شهرستان های تابعه کارگاه یک روزه مهارت های کنترل خشم در تاریخ 24/10/97 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

وی بیان کرد: در این کارگاه که با آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید پس از بیان اهداف و ضرورت برگزاری چنین کارگاه آموزشی توسط آقای مهندس اردلان معاون اجرایی معاونت بهداشتی ، هم چنین صادقی مسئول واحد به کلیاتی ازسلامت جوانان و اهمیت یادگیری مهارت خشم توسط این گروه سنی اشاره کرد.

 سپس آقای دکتر جلال فیض الهی کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی درخصوص تعریف خشم وپرخاشگری واهمیت کنترل خشم وراهبردها وتکنیک های کنترل خشم مباحثی را عنوان نمودند.

سپس در پایان مقرر گردید که جوانان تحت پوشش مراکز جامع خدمات سلامت نیز با توجه به حساسیت ویژه و شرایط سنی، تحت آموزش های لازم در این زمینه قرار گیرند که می تواند گامی موثر در کاهش میزان خشونت می باشد.

۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید