اخبار

مقطع دکترا در دانشکده پرستاری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مقطع دکترا در دانشکده پرستاری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آموزش پرستاری از سال ۱۳۵۳ در کرمانشاه آغاز شد، گفت: مقطع دکترا به زودی در دانشکده پرستاری کرمانشاه راه اندازی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دکتر محمود رضا مرادی در آیین بزرگداشت روز پرستار، اظهار داشت: دو دانشکده پرستاری در استان کرمانشاه به آموزش پرستاران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌پردازد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آموزش پرستاری در سال 1353 در کرمانشاه آغاز شد، عنوان کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه 3422 گروه پرستاری، 2587 پرستار، 929 دانشجوی پرستاری، اتاق عمل و هوشبری و همچنین 36 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد.
 
دکتر مرادی با اشاره به  اینکه مقاومت، استقامت و دلسوزی حضرت زینب(س) در حادثه کربلا وصف ناپذیر بود، اظهار داشت: حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا با درایت و تفکر ویژه خویش، اتقاقات آن زمان را مدیریت کردند.
 
وی با اشاره به شغل حساس پرستاران، ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری پرستار را فرشته رحمت برای بیماران می‌دانند و ویژگی‌های پرستار از منظر قرآن و متون اسلامی شامل همدلی با بیمار، وجدان کاری، امانت و رازداری و معنویت و دقت و درستی در کار است.
دکتر مرادی با اشاره به اینکه مسئولان نسبت به قشر زحمتکش پرستاران وظایفی دارند، عنوان کرد: در نظر گرفتن سختی و اهمیت این شغل، ترمیم جایگاه شغلی پرستار، تعریف و ارتقا جایگاه پرستاری در تیم درمان، ساماندهی استخدام و افزایش جذب نیرو، رفع مشکلات درآمدی و معیشتی پرستاران و همچنین ارتقا دانش، مهارت از طریق آموزش حین خدمت از وظایف مسئولان نسبت به پرستاران است.
 
وی با اشاره به اینکه تاریخ پزشکی با تاریخ طبابت همیشه همراه بوده است، خاطرنشان کرد: همیشه در کنار پزشکان، پرستاران وظیفه‌شناسی قرار داشته‌اند که در نوشته‌های خطی 1750 سال قبل از میلاد شغل پزشکی و پرستاری بیان شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نخستین پرستار صدر اسلام رفیده بنت اسد بوده است، عنوان کرد: رفیده بنت اسد علاوه بر کار پرستاری در جنگ، آموزش و مسائل روانی را با خانواده‌های بیماران در نظر می گرفت و به همین جهت بیمارستانی در تهران به نام رفیده الاسلمیه نامگذاری شده است.
 
دکتر مرادی حراست از زندگی و کرامت انسانی بیماران را از اصول اخلاقی پرستاران دانست و گفت: پرستاران همواره ثابت کردند در تمام صحنه‌ها از جنگ در هشت سال دفاع مقدس و زلزله دوشادوش دیگر مسئولان به آسیب‌دیدگان کمک کردند و هیچ وقت کنار نکشیدند.
۲۷ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید