اخبار

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه غذا و دارو

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه غذا و دارو

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: یکی از بزرگترین دستاوردهای بعد از انقلاب پیشرفت های چشمگیر حوزه سلامت بوده است که در آن میان دستاوردهای حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه از اهمیت بالایی برخوردارند.

دکتر قباد محمدی گفت: درحال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولید کنندگان مهم دارو در کشورمی باشد. در صورتی که قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در استان وجود نداشته است.

وی یا اشاره به پوشش کامل دارویی استان کرمانشاه افزود: امروزه با وجود سیصد و نود و یک داروخانه و چهل شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تامین داروی بیماران با کمترین مشکل انجام می شود، در صورتی که پیش از انقلاب تنها ده داروخانه و دو شرکت پخش دارو در استان فعالیت می کردند و همین امر باعث ایجاد خلل هایی در امر دارورسانی به نیازمندان و بیماران می شد.

وی تصریح کرد: راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا و دارو پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تجهیز آن به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل؛  HPLC ، دستگاه جذب اتمی، گاز کرماتو گرافــی و اسپکتوفتومتری گامی بسیار مهم در راستای تشخیص سلامت انواع مواد غـذایی، آرایشی و بهداشتــی، دارو و تجهیزات پزشکی می باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر تجهیزات تشخیصـی و درمانـی (تخصصی و فوق تخصصی) از قبیل سی تی اسکن، MRI، آنژیوگرافی قلبـی و رادیوتراپی نسبت به دوران پیش از انقلاب در استان کرمانشاه رشد صد در صدی داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: در استان کرمانشاه ده واحد تولیــدی  و یکصد و ده  واحد صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مشغول فعالیت هستند.

دکتر قباد محمدی به افزایش تعداد واحــدهای تولیدی مواد غذایـی، آرایشی و بهداشتی استان  از حدود ده واحد تولیدی قبل از انقلاب به سیصد و شش واحد تولیدی بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: محصولات برخی از واحدهای تولیدی در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که در بازارهای داخلی و خارجی می توانند با محصولات مشابه رقابت کنند.

۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید