اخبار

استاندار کرمانشاه : اساتید دانشگاهی استان باید در تصمیم گیری های کلان استان شریک باشند.

استاندار کرمانشاه : اساتید دانشگاهی استان باید در تصمیم گیری های کلان استان شریک باشند.
اگر دانشگاه ها دارای اعضای هیات علمی برجسته و کوشایی باشند آن دانشگاه دانشگاه پویایی خواهد بود
 
 
 آنچیزی که اساس دانشگاه است، اساتید و اعضای هیات علمی هستند و اگر دانشگاه ها دارای اعضای هیات علمی برجسته و کوشایی باشند آن دانشگاه دانشگاه پویایی خواهد بود و در مقابل نیز اگر اعضای هیات علمی فعال نباشند، آن دانشگاه محکوم به شکست است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس سید دادوش هاشمی شب گذشته (13 شهریور) در نشستی صمیمی با اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه های مختلف استان که در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: دانشگاه را همواره مرکز تولید فکر و ایده می دانم و لذا اگر دانشگاه ها حرکت کنند قطعا تمامی مراکز توسعه نیز به حرکت در خواهند آمد.
  
استاندار کرمانشاه، گفت: از گذشته تا کنون استان کرمانشاه در چند رشته دانشگاهی برند کشور بوده است که باید تلاش کنیم در کلیه رشته ها به برند کشوری تبدیل شویم.
 
هاشمی افزود: شهر و استان کرمانشاه باید از هر حیث تمامی امکاناتش فراهم باشد تا نخبگان، صاحبنظران دانشگاهی و حتی سرمایه گذاران جذب آن شوند و لذا فراهم شدن امکانات در استان نیاز به تلاش، کوشش و همت دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه باید وارد ریز مسائل استان شوند، چرا که اگر این قشر فرهیخته وارد مسائل نشود طبیعی است که کم خردان وارد بحث خواهند شد و از انجایی که آن ها توان و دانش کافی را ندارند، مانع توسعه استان خواهند شد.
 
هاشمی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر به فکر توسعه استان هستیم باید ارتباط استان را با سایر نقاط کشور و در ادامه با سایر کشورهای منطقه فراهم کنیم و پروازهای فرودگاه کرمانشاه را تا حد ممکن افزایش دهیم، اما برخی افراد کم خرد، فراهم کردن پروازهای خارجی استان را نقدی بر عملکرد من می دانند.
 
استاندار کرمانشاه، اظهار داشت: این افراد می خواهند کرمانشاه به همین حالت باقی بماند تا آنها یکه تازی کنند و لذا هر چیزی را به چیز دیگر وصل می کنند تا به طریقی مانع توسعه استان شوند.
 
وی افزود: این گونه تفکرات مخرب فاجعه ای برای استان است و تا زمانیکه این تفکرات وجود دارد، توسعه پایدار میسر نخواهد شد.
 
هاشمی در ادامه تاکید کرد: اما با وجود همه این بدرفتاری ها، هم اکنون نگاه توسعه ای در استان ایجاد شده است. ما به دنبال توسعه همه جانبه استان هستیم و می خواهیم کرمانشاه را از این وضعیت فعلی خارج کنیم.
 
 
 
هاشمی در پایان تاکید کرد: اساتید دانشگاهی استان باید در تصمیم گیری های کلان استان شریک باشند.
 
گفتنی است در این دیدار دکتر نوری زاد نیز به بخشی از موفقیتهای دانشگاه از جمله به ارتقای دانشگاه به تیپ یک و افتتاح پروژه هایی چون فاز دوم بیمارستان امام علی (ع) اشاره کرد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی خبر داد.
 
همچنین در این نشست آقاایان دکتر کرمی متین و دکتر غلامین و نیز خانم دارابی از اعضای هیات علمی این دانشگاه سخنرانی کردند. 
۱۴ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید