اخبار

راه اندازی دستگاه ICP در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده بهداشت

راه اندازی دستگاه ICP در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده بهداشت
آزمایشگاه های تحقیقاتی ، میکروبیولوژی محیط و شیمی محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحت نظارت اعضای هیات علمی برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی ، پژوهشی و اجرایی استان آماده است.

راه اندازی دستگاه ICP در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده بهداشت

آزمایشگاه تحقیقاتی گروه مهندسی بهداشت محیط با مجهز شدن به دستگاه  ICP دستگاه HPLC  و دستگاه های تعیین و تشخیص پارامترهای فیزیکو شیمیایی می تواند خدمات ارزنده ای را به آموزش ، پژوهش و صنعت استان ارائه نماید.

دستگاه 7300DV ICP  با قابلیت اندازه گیری بیش از 90% عناصر کاتیونی با دقت بسیار بالا که کاربرد آن در تعیین آلاینده های زیست محیطی ، پزشکی ، صنایع ، صنایع غذایی و کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دستگاه پیش گفته از فناوری بسیار بالایی برخوردار است و برای تعیین کیفیت آب شرب ، آبهای بسته بندی ، فراورده های کشاورزی و محصولات غذایی اعم از داخلی و وارداتی نظیر غلات ، حیوانات و فراورده های دامی مشکوک به آلاینده هایی که جنبه کاتیونی دارند (نظیر آرسنیک ، سرب ، کادمیم ، جیوه و غیره ) استفاده می شود و خوشبختانه با دقت بسیار بالا در حد PPH  غلظت آلاینده ها را تعیین می نماید.

از مزایای این دستگاه اندازه گیری همزمان عناصر متعدد است به گونه ای که همزمان با یک نمونه ، بیش از ده عنصر مورد پژوهش را می توان ردیابی و اندازه گیری نمود.

از دیگر دستگاه های موجود در این آزمایشگاه دستگاه HPLC  است که با قابلیت بسیار بالایی در تشخیص و تعیین آلاینده های آلی در برآوردن نیازهای صنعت به ویژه صنعت نفت و پتروشیمی ، صنایع غذایی ، و کشاورزی کاربرد وسیعی دارد. این دستگاه نیز برای تعیین آلاینده های با منشا کربن آلی نظیر سموم آفت کش ، علف کش ، حشره کش ، مشتقات نفتی و مواد آلی موجد بو ، مزه و رنگ که غالبا تهدیدی برای محیط زیست می باشد کاربرد دارد و با روش های اصلاح شده با دقت بسیار بالا حتی مقادیر کم آلاینده ها را می توان در آب ، غذا ، خاک و محصولات کشاورزی و صنعتی تشخیص داده و اندازه گیری نمود.

همچنین این آزمایشگاه مجهز به انواع دستگاه های تعیین و تشخیص پارامترهای فیزیکو شیمیایی است که در برنامه های آموزشی و پژوهشی برای اقدامات زیست محیطی مسائل مربوط به سلامت کاربرد دارند.

گفتنیست در مجموع آزمایشگاه های تحقیقاتی ، میکروبیولوژی محیط و شیمی محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحت نظارت اعضای هیات علمی برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی ، پژوهشی و اجرایی استان آماده است.

۱۷ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید