اخبار

پرجمعیت ترین کشورهای جهان

پرجمعیت ترین کشورهای جهان
ایران با جمعیت 74 میلیون و 200 هزار نفر در رده هیجدهم پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.
پرجمعیت ترین کشورهای جهان
در رده‌بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد چین با یک میلیارد و 345 میلیون و 800 هزار نفر در رده نخست پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) ایران با جمعیت 74 میلیون و 200 هزار نفر در رده هیجدهم پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در رده‌بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد چین با یک میلیارد و 345 میلیون و 800 هزار نفر در رده نخست پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

همچنین هند با یک میلیارد و 198 میلیون نفر و آمریکا با 314 میلیون و 700 هزار نفر در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در این رده‌بندی چین و هند تنها کشورهای دارای جمعیت بیش از یک میلیارد نفر در جهان هستند که به نظر می‌رسد تا سال‌های سال نیز کشورهای دیگر به گرد پای این دو کشور نمی‌رسند.

رده‌های چهارم تا دهم نیز به کشورهای اندونزی، برزیل، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، فدراسیون روسیه و ژاپن اختصاص یافته است.

ایران از نظر جمعیت در قاره‌ آسیا پس از کشورهای چین، هند، ‌اندونزی، پاکستان، بنگلادش، ژاپن، فیلیپین، ویتنام و ترکیه در رده دهم قرار گرفته است. در منطقه خاورمیانه نیز ایران پس از کشورهای مصر و ترکیه از نظر جمعیت سوم شده است.

در رده‌بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصادی نام 138 کشور به چشم می‌خورد که در قعر این رده‌بندی کشورهای مالت، باربادوس و ایسلند قرار گرفته‌اند.
 
۲۲ شهریور ۱۳۸۹ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید