اخبار

اجرای برنامه "ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی" در 974 مدرسه طی سال جاری

اجرای برنامه "ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی" در 974 مدرسه طی سال جاری
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت:برنامه ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی در 974 مدرسه در سال تحصیلی 98-97  در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا افزود: برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف " ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق افزایش آگاهی، نگرش و بهبود عملکرد دانش آموزان در خصوص تحرک و فعالیت بدنی " در سال تحصیلی 96-95 در 184 مدرسه شروع و با همکاری خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 به 974 مدرسه افزایش یافته است.
 
وی افزود:  حدود 195 هزار دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار دارند که 63 درصد کل دانش آموزان را شامل می شود.
 
دکتر شکیبا عنوان کرد: در این برنامه علاوه بر حرکات ورزشی، افزایش آگاهی، نگرش و در نتیجه بهبود عملکرد حدود 154 هزار دانش آموز، 10 هزار والدین دانش آموزان و 7670 نفر از کارکنان آموزش و پرورش با مزایا و نقش فعالیت بدنی در سلامتی آشنا شده اند.
 

وی تغییر در سبک زندگی سالم از طریق مقابله با عوامل خطر آسیب رسان به سلامت مانند کم تحرکی، مصرف دخانیات، رفتارهای تغذیه ای نامطلوب و ... را  از مهم ترین اقدامات در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر دانست.

دکتر شکیبا گفت: توجه مجدانه به اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان با عنایت به نهادینه شدن رفتارها و شکل گیری شخصیت آن ها در سال های آتی نویدبخش جامعه ای سالم است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما روند اضافه وزن و چاقی که نتیجه دو عامل مهم تغذیه نامطلوب و کم تحرکی است رو به افزایش است افزود: درصورتی که این روند کنترل نشود منجر به ابتلای زودرس به بیماری های مزمن غیرواگیر از قبیل بیماری های قلبی-عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی و ... در دوره میانسالی و در نهایت مرگ نابهنگام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دانش آموزان بیشتر وقت خود را در کلاس سپری می کنند و تحرکی در کلاس ندارند گفت: پیامد این بی تحرکی ایجاد ناهنجاری ساختار قامتی و کاهش بازدهی در اواخر ساعات است درحالی که به استناد تحقیقات و مطالعات مختلف، انجام چند حرکت ورزشی در رفع خستگی و ایجاد شادی، نشاط، یادگیری بهتر و پیشگیری از ناهنجاریهای ساختار قامتی تأثیر بسزایی دارد. 

 

 دکتر شکیبا گفت: در کنار اجرای برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی برنامه های دیگر مانند مسابقات ورزشی، برگزاری پیاده روی و کوه پیمایی و ... نیز در بین دانش آموزان اجرا می شود تا ضمن ترویج فرهنگ تحرک بدنی باعث ایجاد نشاط و شادی در دانش آموزان شود.

 وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش پوشش 100 درصد دانش اموزان در زمینه افزایش تحرک بدنی در سال های آتی شاهد جامعه ای سالم با کمترین مشکلات سلامتی خصوصا در زمینه بیماری های غیرواگیر باشیم.
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۰:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید