اخبار

انتشار 106 مقاله توسط مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه

انتشار 106 مقاله توسط مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه

 

رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه گفت: تعداد مقالات انتشار یافته در این مرکز 106 مقاله تایید شده در ارزشیابی سال های 94، 95 و 96 است که از این تعداد 77 مقاله ISI، 11 مقاله PubMed و18 مقاله Scopus است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر یلدا شکوهی نیا افزود: از مقالات فوق 8 مقاله در زمره مقالات با همکاری های بین المللی بوده ، 22 مقاله Q1 و یک عنوان کتاب در سه مجلد بوده است.

وی همچنین در خصوص طرح های تحقیقاتی این مرکز نیز اظهار داشت: تعدادطرح های تحقیقاتی انجام شده در این مرکز 8 طرح ، در دست اجرا 29 طرح و طرح های در دست بررسی 20 طرح است.

 دکتر شکوهی نیا در تشریح تاریخچه این مرکز گفت: پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات علوم دارویی در سال 1390 داده شد و پس از اخذ موافقت اولیهدر سال 1391 با تعداد 6 نفر اعضاء مؤسس که همگی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی بودند  شروع بکار کرد.

وی افزود:  پس از اخذ موافقت اصولی در سال 1393، تلاش ها برای اخذ موافقت قطعی مرکز آغاز شد و سرانجام در سال 1396 موفق به اخذ موافقت قطعی گردید.

رئیس مرکز تحقیقات علوم داروئی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضاء شورای عالی این مرکز 7 نفر است گفت: این مرکز هم اکنون دارای 12 عضو شورای پژوهش  و 5 عضو هیئت علمی تمام وقت است که 3 نفر از آنها عضو هیئت علمی پژوهشی مرکز هستند.

دکتر شکوهی نیا همچنین از فعالیت 29 عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی بعنوان عضو هیئت علمی وابسته در مرکز تحقیقات علوم دارویی نیز خبرداد.
وی درخصوص امکانات آزمایشگاهی این مرکز با بیان اینکه در سال 97 پانزده متر فضای آزمایشگاهی و 12 متر فضای اداری به این مرکز اختصاص داده شده است گفت: امکانات این مرکز شامل سه دستگاه هیتر استیرر و دو دستگاه بن ماری است.

به گفته این مقام مسئول یک دستگاه پی اچ متر، یک دستگاه روتاری و یک دستگاه آون از محل گرنت های پژوهشی مرکز خریداری شده که به علت کمبود جا در محل اختصاصی مرکز مستقر نیست.

دکتر شکوهی نیا همچنین از خریداری 5 عدد سمپلر و 2 عدد ظرف اختصاصی آب مقطر از محل گرنت پژوهشی اعضای هیئت علمی پژوهشی مرکز نیز خبرداد و گفت: اعضاء هیئت علمی مرکز امکان استفاده از کلیه تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در دانشکده داروسازی را با تعرفه داخلی دارا هستند.


۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید