اخبار

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد؛

جهان باید آماده اپیدمی آنفلوانزا باشد

جهان باید آماده اپیدمی آنفلوانزا باشد
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیوع دور بعدی آنفلوانزا اجتناب ناپذیر است.

به گزارش مفدا به نقل از مهر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اپیدمی بعدی آنفلوانزا غیرقابل اجتناب است و جهان باید خود را آماده پیامدهای ناگوار احتمالی ناشی از آن نماید. طبق هشدار این سازمان، خطرات ناشی از این اپیدمی نباید ناچیز تلقی شود.

این سازمان در قالب «راهبرد جهانی آنفلوانزا برای ۲۰۳۰-۲۰۱۹» اعلام کرده که این اپیدمی بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت عمومی است و به طور بالقوه جان میلیون‌ها نفر را در جهان به دلیل گسترش سریع ویروس‌ها تهدید می‌کند.

این سازمان در تشریح راهبرد جهانی عنوان می‌کند که باید ابزار بهتری برای پیشگیری و مهار ویروس آنفلوانزا توسعه داده شود.

«آن موئن»، عضو سازمان بهداشت جهانی، در این باره می‌گوید: «واکسن های ارتقاءیافته که برای مدت طولانی‌تری بر سیستم ایمنی تأثیر داشته باشند و همچنین آنتی ویروس‌ها و درمان بهتر برای بیماری موردنیاز است.»

طبق گزارش سلامت سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به عفونت آنفلوانزا می‌شوند که بین ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر در پی این بیماری جان شأن را از دست می‌دهند.

آخرین اپیدمی آنفلوانزا در جهان ناشی از ویروس H۱N۱ بود که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در سراسر جهان شیوع پیدا کرد. مطالعات نشان داد که حداقل یک نفر از هر ۵ نفر در جهان در سال ۲۰۰۹ مبتلا به این آنفلوانزا شدند و نرخ مرگ ناشی از آن ۰.۰۲ درصد بود.

۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید