اخبار

بازگشایی مرز خسروی فرصتی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی است

بازگشایی مرز خسروی فرصتی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی است
بازگشایی مرز خسروی فرصتی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی فرصت مناسبی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین است.
بازگشایی مرز خسروی فرصتی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی است
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز سه شنبه در سفر به قصرشیرین و دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: با بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار از این مرز تلاش می کنیم با رایزنی های لازم با وزارت بهداشت و درمان، زیرساخت های بهداشتی این شهرستان از نظر نیرو و کادر تخصصی را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین با 96 تختخواب از نظر زیرساخت های لازم در استان کرمانشاه کم نظیر است و اکنون سه اتاق عمل در این بیمارستان فعال و تمام تجهیزات آن جدید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تکمیل خانه های بهداشت شهرستان که در زلزله سال گذشته تخریب شده بودند، عنوان کرد: 20 میلیارد ریال اعتبار برای خانه های بهداشت و مراکز درمانی که توسط خیران احداث شده اند، اختصاص داده ایم.
مرادی افزود: اکنون 110 طرح در حوزه بهداشت و درمان در استان کرمانشاه در دست اقدام است.
فرماندار قصرشیرین نیز در این دیدار گفت: تردد زوار از مرز خسروی شرایط اقتصادی و توسعه این شهرستان را بهبود می بخشد.
مرادعلی تاتار افزود: زیرساخت های مرز خسروی آماده و تکمیل است و ارتش عراق برای تامین امنیت زوار در منطقه مستقر شده است و در روزهای آینده زوار عتبات عالیات از مرز خسروی عبور خواهند کرد که این کار فرصتی بزرگ برای رونق منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه قصرشیرین از شهرستان های مهم استان کرمانشاه است، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازگشایی مرز خسروی باعث می شود پتانسیل های توسعه در این شهرستان تقویت شود.
بیمارستان 96 تختخوابی حضرت ابوالفضل (س) قصرشیرین سال 76 ساخته شده و دارای بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است. 
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. 
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
54 درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید