اخبار

نشست معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با معاون و مدیران غذا و دارو کرمانشاه

نشست معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با معاون و مدیران غذا و دارو کرمانشاه

دکتر مهدی پیرصالحی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در نشستی که عصر روز شنبه هفدهم فروردین ماه پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب کشور در دفتر معاون غذا و دارو کرمانشاه برگزار شد گفت: طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی طرحی بسیار کاربردی و مفید است. تا اینجای طرح بسیار خوب کار شده است و امیدواریم در ادامه نیز شاهد پیشرفت و توسعه این فرآیند مبتکرانه باشیم.

وی به لزوم نظارت دقیق بر سیستم دارویی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه اشاره کرد و افزود: این نوع طرح ها و سامانه ها را باید گسترش داد و این طرح ها می تواند برای کنترل هزینه ها و کنترل ورود و خروج دارو و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی بسیار کارآمد باشد.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی نظام دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با آن دست به گریبان است بحث اقتصادی و پرداخت مطالبات است که مخصوصا در چند ساله اخیر مشکل ساز شده است.

وی افزود: عدم نقدینگی و با تاخیر پرداخت شدن مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی بیمه ها مشکلات عدیده ای در این حوزه ایجاد کرده است.

دکتر محمدی عنوان کرد: باید دستورالعملی جامع و دقیق برای پرداخت به موقع مطالبات طراحی شده و به صورت کشوری اجرا شود تا چالش های پیشرو را رفع کند. معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم را برای تدوین این دستورالعمل دارد.

گفتنی است دکتر مهدی پیرصالحی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو که  هفدهم فرورین ماه برای بازدید از مناطق سیل زده استان های کرمانشاه و لرستان وارد کرمانشاه شد  از روند پیشرفت ساختمان جدید معاونت غذا و دارو کرمانشاه نیز بازدید کردند.
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید