اخبار

امضاء تفاهم نامه بین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی

امضاء تفاهم نامه بین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی
 

♻️دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد:

💢تفاهم‌نامه "سفیران سلامت" در تاریخ ۲۱ فروردین سالجاری با هدف توسعه همکاری‌ها به منظور استفاده از منابع و ظرفیت‌های طرفیین، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دانشجویی دانشگاه رازی به نمایندگی دکتر قاسم عازمی به منظور استفاده از منابع و ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای سلامت دانشگاهیان و دانشجویان به امضا رسید.

💢توانمندسازی دانشجویان از طریق آموزش‌های لازم به منظور رعایت سبک زندگی سالم با اجرای برنامه سفیران سلامت دانشجویی، بهره‌مند شدن طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر از قبیل توانمندی‌های فکری، تجربی، آموزشی و پژوهشی، همکاری در برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی، طرح‌ها ی پژوهشی، کمپین‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تهیه و توزیع محتواهای آموزشی در راستای ارتقای سلامت دانشجویان، موضوعات این تفاهم نامه را تشکیل می‌دهند.

💢اتخاذ تمهیدات مناسب در راستای بهره گیری از قابلیت‌های موجود علمی، تحقیقاتی و تشکل های دانشجویی در جهت اجرای سیاست‌های کلان سلامت در عرصه‌های پیشگیری، اطلاع رسانی، آگاهی‌بخشی و کاهش بیماری‌های جسمی، روانی و اجتماعی، برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی مداخلات مورد نیاز به منظور توانمند سازی دانشجویان در امر خود مراقبتی و تربیت همیاران سلامت روان و سفیران سلامت دانشجو و برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی مداخلات مورد نیاز برای پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی دانشجویان از جمله تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه می‌باشد.

💢در این نشست، دکتر ابراهیم شکیبا و دکتر قاسم عازمی معاون دانشجویی دانشگاه رازی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، اظهار داشتند : دانشگاه‌ علوم پزشکی و دانشگاه رازی کرمانشاه مهمترین دانشگاه‌های غرب کشور هستند و هدف از برگزاری این جلسه استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاهها در راستای رفع مشکلات و نیازهاست .

دکتر شکیبا افزود: امضای این تفاهم نامه آغازی برای همکاری‌های مؤثر در زمینه سلامت و بهداشت در دانشگاه می‌باشد.

♻️در ادامه دکتر شاه‌آبادی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت اظهار داشت: سفیر سلامت در حقیقت به دانشجوی داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت  اطلاق می شود.

وی استعداد و علایق فردی، قابلیت فراگیری، قدرت سازماندهی، داشتن مهارت برقراری ارتباط مؤثر و قابلیت انتقادپذیری را از جمله شرایط عضویت در برنامه سفیر سلامت برشمرد و گفت: حضور و مشارکت فعال در کلاس‌های آموزشی، تشکیل گروه همسان دانشجویی و انتقال آموزش‌ها، نوآوری و خلاقیت در روند آموزش فعال در طرح سفیر سلامت حائز اهمیت است.

💢دکتر شاه آبادی با بیان اینکه  به ازای هر ۱۰ نفر دانشجو یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود، گفت: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷، تعداد ۵۷۰ نفر سفیر سلامت دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۲۱:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید