اخبار

​سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۴ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸)

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۴ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸)

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۴ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸)

 سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۴ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸)

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۴ اردیبهشت ماه و به مدت ۱۰ روز فعالیت خود را آغاز می کند؛ دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه که واجد شرایط دریافت بن کارت یارانه ای کتاب هستند می توانند از  روز سه شنبه ۲۰ فروردین لغایت روز دوشنبه 26 فروردین 98 اقدام به ثبت نام برای دریافت آن نمایند.

با توجه به سیاست های کلان کشور و به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله نمایشگاهی برای ارائه مستقیم کتاب ها توسط  ناشران درتهران برگزار می شود. امسال نیز قرار است از تاریخ 4 تا 14 اردیبهشت ماه این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران برگزار شود؛ در این راستا معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله در ایام برپایی این نمایشگاه، کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب (بن کتاب) را در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ ها به منظور حمایت از آن ها قرار می دهد. در این گزارش قصد داریم به معرفی روش ها ثبت نام و جزئیات این دوره بپردازیم.

جزئیات ثبت نام و خرید «بن کارت» یارانه ای نمایشگاه کتاب سال ۹۸ اعلام شد+آموزش ثبت نام

1  

 با توجه به گزارش ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ثبت ‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب از روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) آغاز خواهد شد و تا پایان روز دوشنبه (۲۶ فروردین ماه) به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. همچنین با توجه به گزارش این ستاد، میزان بن خرید کتاب نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است. در این بین مبلغ موجود در بن کارت‌های دانشجویی و طلاب 1.500.00 ریال است که 600.000  ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 900.000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین  پرداخت می‌شود. همچنین بن کارت های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه نیز 4.000.000 هزار ریال است که 2.000.000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب و 2.000.000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است تاریخ اعتبار این کارت ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده می باشد.

روش های ثبت نام و دریافت بن کتاب

افراد واجد شرایط که تمایل به شرکت در نمایشگاه و خرید بن کتاب را دارند در مرحله اول باید از روز سه‌شنبه 20 فروردین تا پایان روز دوشنبه 26 فروردین 1398  از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی وارد سایت آن شوند ( لینک ثبت نام ) سپس از طریق دو روش زیر اقدام به ثبت نام نمایند.

روش اول: ثبت نام به شکل NFC (کارت مجازی)؛

در این روش افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، می توانند با نصب نرم افزار «همراه شهر» اقدام به ثبت نام برای دریافت بن کارت کتاب نمایند البته در این روش باید به نکات زیر برای ثبت نام توجه نمایید.

لینک دریافت همراه بانک شهر

2

 1- گوشی تلفن همراه میبایست مجهز به فناوری NFC باشد.

2- ورژن سیستم عامل تلفن همراه اندروید با ورژن 4.4 و یا بالاتر باشد.

3-  نرم افزار همراه شهر بانک شهر برروی تلفن همراه نصب باشد.

4-  قابلیت NFC تلفن همراه و همچنین نرم افزار همراه شهر میبایست فعال باشد.

 5. صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست .

 6. انجام تراکنش صرفا از طریق گوشی تلفن همراه انجام میپذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.

 7. به منظور انجام تراکنش از طریق فناوری NFC ، باید تلفن همراه خود را (که همراه شهر برروی آن نصب و همچنین کارت متقاضی اضافه گردیده است) برروی دستگاه های پوز مستقر در فروشگاهها نزدیک نموده، سپس منتظر درخواست رمز جهت تکمیل عملیات باشند.

 روش دوم: ثبت نام به صورت بن کارت فیزیکی؛

دراین روش بن کارت از طریق بانک شهر و کیوسک های شهر نت به متقاضیان داده می شود. البته در این روش نیز باید به نکات زیر برای ثبت نام توجه نمایید.

 3

1- بن کارتهای صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان ازصحت آنها با اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام صرفا تحویل شخص متقاضی میگردد. لذا از مراجعه افراد غیر از متقاضی اصلی در زمان دریافت کارت جدا خودداری نمائید.

2-  با همراه داشتن اصل مدارک هویتی، دریافت کارت به دو روش ذیل انجام میپذیرد:

 1) مراجعه به شعب و باجه‌های بانک شهر

 2) استفاده از کیوسک های مستقر درشعب شهرنت بانک شهر در سراسرکشور

نکته مهم: متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند و فناوری NFC ، نیزدر صورت نیاز به صدور فیزیک کارت، میتوانند با مراجعه به شعب بانک شهر اقدام به دریافت کارت فیزیکی نمایند. در اینصورت امکان بهر برداری از کارت ملی هوشمند و یا فناوری NFC برای این دسته از متقاضیان پس از صدور فیزیک کارت میسر نخواهد بود.

نکات اساسی که باید در هنگام ثبت نام به آن ها توجه کرد:

1- شماره موبایل معتبر:

هر متقاضی هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسئولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.

2- ایمیل معتبر:

 ایمیل مورد استفاده باید حتما( بسیار مهم) معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود، چرا که قابل ویرایش و تغییرنیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده متقاضی است.

3- فراموشی رمز عبور:

چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم خود را چک کنید.

4- مشکل در ثبت نام:

 ثبت نام متقاضی در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی، شماره دانشجویی یا طلبگی در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام متقاضیان به همراه شماره ملی و دانشجویی از مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اخذ و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلاب و یا اساتید و اعضای هیات علمی در سامانه وجود نداشته باشد نمی تواند ثبت نام کند. این دسته از متقاضیان می توانند به امور دانشجویی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه تا اسامی را به مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ارسال نمایند تا از این طریق مشکل این دسته از متقاضیان برطرف شود.

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید