اخبار

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشریح کرد:

بخشی از عملکرد این حوزه در سال ۹۷

بخشی از عملکرد این حوزه در سال ۹۷
مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بخشی از عملکرد این حوزه در سال ۹۷ را تشریح کرد.

بهمن الماسی در گفت و گو با خبرنگار مفدا کرمانشاه ، در تشریح بخشی از عملکرد مدیریت فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به دستاوردهای مرکز قرآن و عترت در سال ۹۷ ، اظهار داشت : کسب سه مقام ملی در میان دانشگاه های سراسر کشور، کسب ۷ مقام کشوری در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت در رشته های نمایشنامه نویسی ، پرسمان قرآنی ، حفظ موضوعی ، سیره معصومین ، احکام ، معرق کاری و اذان و کسب رتبه اول در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در بین مراکز آموزش عالی استان و کسب رتبه برتر در حوزه اقامه نماز در بین ادارات استان از جمله دستاورد های مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال گذشته است.  

وی در ادامه به بخشی از فعالیت های انجام شده توسط این مرکز در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : مرکز قرآن و عترت دانشگاه در سال گذشته با برگزاری مراسمات ملی و مذهبی ، مسابقات ، نشست ها ، جلسات  ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی بیش از ۲۶ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

الماسی افزود : افزایش مشارکت دانشگاهیان در فعالیت های قرآنی ، افزایش سرانه آموزش های قرآنی دانشگاهیان و استقرار کامل قوانین و مقررات ابلاغی ستاد و سازمان های بالا دستی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی از جمله اهداف فعالیت های مرکز قرآن و عترت است .

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر کانون های دانشجویی در سال های اخیر ، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱ کانون دانشجویی در زمینه های مختلف ، سه تشکل سیاسی و فرهنگی و ۲۹ انجمن علمی به صورت مستمر و پویا در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت میکنند.

وی با اشاره به تصویب بیش از هزار مصوبه در شورای فرهنگی دانشگاه  در سال ۹۷ ،  افزود: در سال گذشته کانون های فرهنگی و  هنری دانشگاه با برگزاری قریب ۴۰۰ برنامه مختلف از جمله دوره های آموزشی ، کارگاه ها ، جشن ها ، ایستگاه ها ، نمایشگاه ها ، بازارچه های خیریه ، کمپ ها ، مراسمات ، اردوها و ... بیش از ۳۳ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.

الماسی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده  توسط انجمن های علمی افزود : در سال گذشته انجمن های علمی دانشگاه نیز با برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف از جمله کارگاه ها و دوره های اموزشی ، نشست های علمی  و ژورنال های تخصصی ،کمپ های سلامت و اردو های جهادی بیش از ۱۷ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به چاپ بیش از ۲۰ نشریه در دو بخش دانشجویی و کارمندی در دانشگاه ، گفت : در سال ۹۷ قریب ۱۷ هزار جلد نشریه در موضوعات متنوع علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و... به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به ۲۲  برگزیده کشوری و کسب ۸ مقام در نهمین جشنواره ی بین المللی سیمرغ ، گفت : در این جشنواره در رشته های عکاسی ،  شعر کلاسیک ، بهترین طرح ، ایده و بازیگری تئاتر خیابانی موفق به کسب مقام اول و در بخش های استند آپ کمدی ، فیلمنامه نویسی و صنایع دستی موفق به کسب مقام های دوم و سوم شدیم.

الماسی با اشاره به برگزاری مستمر اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار و زلزله زده استان توسط دانشجویان جهادگر کانون فعالیت‌های جهادی ، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی ، افزود: در یک سال گذشته با برگزاری اردوهای جهادی پزشکی در سطح استان بیش از ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق محروم تحت پوشش قرار گرفته‌ و بیش از ۹۰ پزشک و ۷۷۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این اردوها فعالیت داشته اند.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی یک و یا سه روزه بوده است، عنوان کرد: در این اردوها خدماتی از جمله ویزیت و توزیع رایگان دارو، خدمات درمانی و عمومی، خدمات مشاوره، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری‌های شایع و معرفی علائم این بیماری‌ها، دندانپزشکی، مشاوره مامایی و پایش فشار و قند و خون ارایه شده است.

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید