اخبار

نشست هیات رییسه دانشگاه در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد

نشست هیات رییسه دانشگاه در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد

 

در آخرین روز فروردین ماه نشست اعضای هیات رییسه و ‌مدیران ستادی در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

این هیأت با حضور رییس دانشگاه و فرماندار اسلام آباد به بررسی عملکرد شبکه بهداشت و‌درمان و چالش ها و ظرفیت های این شهرستان در حوزه سلامت پرداخت.

100

 فرماندار اسلام آباد غرب در این نشست با بیان اینکه در چهل سال گذشته ،در هیچ مقطعی به این اندازه ساخت و ساز و افزایش سرانه زیرساخت های سلامت صورت نگرفته است گفت: تعداد زیادی از مراکز و تجهیزات در این شهرستان افتتاح شده که بسیار قابل توجه است.

دکتر کریمی ضمن تقدیر از تیم مدیریتی دانشگاه گفت :خوشبختانه این تیم درحدتوان مشکلات مطرح شده در این شهرستان را مرتفع کرده است
وی اظهار داشت: در امر زلزله ،حوزه درمان شهرستان سربلند بود و فداکاری های آنان فراموش شدنی نیست.

101

دکتر مرادی رییس دانشگاه در این نشست گفت: اسلام آباد مرکز غرب استان است و تاکنون نقش خود را در این مرکزیت به درستی انجام‌داده و همکاران ما در این شهرستان موارد بزرگی از ایثار و از خود گذشتگی را در زلزله به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستان ، فرماندار اسلام آباد و مدیران ارشد شهرستان ، به واقع سلامت محور بوده و ‌به پیشبرد اهداف این بخش کمک شایانی کرده اند.

دکتر مرادی با بیان اینکه در بخش سلامت انجام خدمات اورژانسی و فوری است اما پرداخت هزینه های آن توسط بیمه ها بسیار طولانی مدت است گفت:دانشگاه علوم پزشکی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب داشته و این سازمان حدود ۱۵ ماه در پرداخت تاخیر دارد که این حجم از مطالبات باعث مشکلات عدیده ای از جمله ناتوانی در پرداخت کارانه همکاران ما می شود.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: ایجاد فضای مناسب جهت بخشهای ام آر آی ، غربالگری سرطان و ‌اتاق های عمل از مطالبات دانشگاه در بازسازی بیمارستان شهرستان اسلام آبادغرب است.

102


همچنین در ادامه این نشست دکتر ایمانی با بیان اینکه این معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای توسعه بیشتر خدمات ، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان و اعتبارات لازم شهرستان را کمک خواهد کرد گفت: بسیاری از مراکز درمانی مورد نیاز در این شهرستان احداث و یا بازسازی شده است و هزینه لازم‌جهت دیوارکشی مراکز در اختیار شبکه قرار خواهد گرفت.


معاون درمان دانشگاه نیز عنوان کرد: راه اندازی بخش ام آر آی ، مرکز غربالگری سرطان و مرکز پزشکی هسته ای از برنامه های دانشگاه علوم‌پزشکی در این شهرستان است.

 دکتر روشنی نیز در این نشست عنوان کرد: بیمارستان اسلام آباد غرب با ۱۳۲ تخت فعال و‌۷۵ درصد اشغال تخت ، ۱۵هزار نفر بستری و ۲۲۰ هزار مراجعه به اورژانس از مراکز مهم درمانی استان است که بیش از ۴۹ متخصص در آن به مردم خدمت می کنند.


معاون بهداشتی دانشگاه از افتتاح ۹ پروژه بهداشتی و ۱۹ پروژه آماده برگزاری مناقصه در شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد.

دکتر شکیبا همچنین افزود: پیشرفت خوب در سامانه سیب ، پوشش بیماری های واگیر ، مرگ مادران باردار ،فشار خون و‌دیابت غربالگری بیماری های قلبی و بهبود تغذیه فعالیتهای خوبی است که در اسلام آباد صورت گرفته است.

همچنین معاون غذا و دارو دانشگاه نیز با بیان اینکه دستگاه ام آر آی برای شهرستان خریداری شده است گفت: این دستگاه پس از ایجاد مکان مناسب در اسرع وقت نصب خواهد شد و یک دستگاه سی تی اسکن نیز در سال جاری به شهرستان وارد می شود.

دکتر محمدی اظهار داشت: سال گذشته یک ‌دستگاه سونو اکو دو پرو به شهرستا‌ن اختصاص یافت و در صورت راه اندازی مرکز غربالگری سرطان ، یک دستگاه سونوگرافی دیگر در این شهرستان راه اندازی می شود.

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید