اخبار

وضعیت سلامت مردم کرمانشاه توسط تیم های سیار کنترل می شود

وضعیت سلامت مردم کرمانشاه توسط تیم های سیار کنترل می شود
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه اندازی تیم های سیار سلامت در طول هفته سلامت در استان خبر داد و گفت: فعالیت های این تیم از اول اردیبهشت آغاز می شود.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های هفته سلامت، افزود: اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه های متعددی در این هفته اجرا می شود.
او شعار امسال هفته سلامت را «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی برای تامین سلامت» اعلام کرد و گفت: تیم های سلامت در شهر کرمانشاه ها و شهرستان های استان در طول هفته سلامت به بررسی وضعیت جسمانی و روانی شهروندان می پردازند.
به گفته او، این تیم سیار فعالیت خود را در شهر کرمانشاه از روز یکشنبه اول اردیبهشت از پارک شرقی شروع می کند و خدمات مختلفی از جمله کنترل فشار خون، قند خون، دندانپزشکی و سایر خدمات توسط این تیم سیار ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم این تیم سیار در نقاط مختلف شهر کرمانشاه حضور یابد، گفت: این تیم سیار روز دوشنبه نیز در بیمارستان امام رضا (ع) و روز سه شنبه در تالار شهید بهشتی، روز چهارشنبه در محله فرهنگیان فاز 2، روز پنجشنبه در محله دولت آباد، روز جمعه در مصلی نماز جمعه و روز شنبه هفته آینده در دانشکده بهداشت مستقر می شود.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری، برگزاری همایش سفیران سلامت را از دیگر برنامه های هفته سلامت ذکر کرد و گفت: این همایش روز دوشنبه دوم اردیبهشت در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار می شود.
دکتر شکیبا همچنین به نقش موثر سفیران سلامت در تامین سلامت اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: اکنون 187 هزار نفر از مردم استان به کمک سفیران سلامت زیرپوشش برنامه های سلامت هستند.
او گفت: همچنین 42 هزار نفر از دانش آموزان، 2 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و سه هزار نفر از دانشجویان سایر دانشگاه ها به عنوان سفیر سلامت به ترویج سلامت در میان جوامع هدف خود فعال هستند.
به گفته وی، در مراسمی در بیمارستان امام رضا (ع) از 400 تن از سفیران سلامت تقدیر می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را یکی از اولویت های این معاونت دانست و گفت: علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ثابت بهداشتی، در قالب برنامه ها، طرح های موقت و تیم های سیار در مناطق کمتر برخوردار به ارائه خدمات به مردم مناطق کمتربرخوردار می پردازیم.
دکتر شکیبا با بیان اینکه 45 درصد مرگ ومیرها اکنون مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است، افزود: مردم باید بیشتر مراقب خود باشند و نسبت به کنترل وضعیت فشار خون، قند خون و چربی توجه بیشتری کنند.
او بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و تصریح کرد: با خودمراقبتی می توان از بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و سایر موارد پیشگیری کرد.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید