اخبار

💢 ۴۷ هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می کنند

💢 ۴۷ هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می کنند
✅ دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه🔻🔻
 
🔹فعالیت ۴۷ هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می کنند و رسالت و زحمات آنان بسیار ارزشمند و ستودنی است زیرا آنان حتی در بزرگسالان نیز اثر گذار هستید و در رفتارهای غذایی آنها تغییر ایجاد می کنند.
 
🔹فعالیت این سفیران در استان بسیار مهم و ارزشمند است و می توان گفت هرجا که نیاز به کار جمعی داشته ایم مسئولان آموزش و پرورش پیشقدم بوده که این قابل تقدیر است.
 
🔹سال گذشته ۱۰ هزار مرگ در استان ثبت شده است که از این تعداد ۴۵ درصد مربوط به بیماری های قلبی، ۱۲ درصد دیابت، ۱۰ درصد سرطان و بقیه مربوط به حوادث و سوانح و... بوده است.
 
🔹 هم اکنون سیر ابتلا به بیماری ها از  واگیر به سمت بیماری های غیر واگیر پیش می رود، درحالی که بیماری های غیر واگیری نظیر سرطان، قلبی عروقی و دیابت همگی قابل پیشگیری هستند و با رفتارهای غذایی صحیح می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.
 
🔹سفیران سلامت با تبلیغ و رعایت تحرک بدنی، نشاط، دوری از دخانیات، نمک، شکر و فست فود و ترویج این موضوعات می توانند به طور چشمگیری در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشند.
 
💠 گفتنی است در این همایش که با حضور مدیر کل آموزش پرورش، معاون تربیت بدنی سلامت آموزش پرورش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد از دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با اهدا لوح تقدیری از سوی مدیر کل آموزش پرورش تقدیر شد.
 
#هفته_سلامت_۹۸
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید