اخبار

نماز جماعت ظهر و عصر در ایام ماه مبارک رمضان با شکوه تر از قبل برگزار خواهد شد.

نماز جماعت ظهر و عصر در ایام ماه مبارک رمضان با شکوه تر از قبل برگزار خواهد شد.

در روایات معتبره وارد است، که نماز با جماعت بیست و پنج درجه افضل از نماز فرادی است.

حاضر نشدن به نماز جماعت از روی بی‌اعتنائی جایز نیست. و سزاوار نیست که انسان بدون عذر نماز جماعت را ترک کند.

مستحب است انسان صبر کند که نماز را با جماعت بخواند، و نماز جماعتی را که مختصر بخوانند از نماز فرادی که آن را طول بدهند بهتر میباشد. و نیز نماز جماعت از نماز اوّل وقت که فرادی ـ یعنی تنها خوانده شود ـ بهتر است، ولی بهتر بودن نماز جماعت در غیر وقت فضیلت نماز، از نماز فرادی در وقت فضیلت آن، معلوم نیست.
وقتی که جماعت برپا می‌شود مستحب است کسی که نمازش را فرادی خوانده دوباره با جماعت بخواند، و اگر بعد بفهمد که نماز اولش باطل بوده، نماز دوّم او کافی است.
اگر امام یا مأموم بخواهد نمازی را که با جماعت خوانده دوباره با جماعت بخواند، هرچند استحبابش ثابت نیست، ولی رجاءً آوردن آن مانعی ندارد.

کسی که در نماز به حدی وسواس دارد که موجب بطلان نمازش می‌شود، و فقط در صورتی که نماز را با جماعت بخواند، از وسواس راحت می‌شود، باید نماز را با جماعت بخواند.

با عنایت به مسائل فقهی فوق و احادیث و روایات متعدد و معتبر در مورد ارزش و اهمیت خواندن نماز به صورت جماعت ،دانشکده بهداشت این امکان را در محل دانشکده مهیا نموده است تا همکاران محترم (اعضای هیئت علمی،کارکنان ودانشجویان ) دانشکده های بهداشت،تغذیه و صنایع غذایی بتوانند جهت بهره مندی از ثواب اخروی  و برگزاری با شکوه تر این فریضه الهی در ایام ماه پرقیض وبرکت رمضان در نماز جماعت ظهر و عصر شرکت نمایند. 

  

 


 

 

 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید