اخبار

تلاش برای ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره)

تلاش برای ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره)
 

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صبح امروز پنجم خرداد ماه در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رئیس دانشگاه گفت: باتوجه به شرایط مالی دانشگاه ، انجام پروژه ها در مراکز باید اولویت بندی شود و پروژه هایی که دردستور کار قرار میگیرند می بایست نیاز اولیه ی بیمارستان باشند .

دکتر مرادی اولویت اول را اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره ) اعلام کرد و گفت: دانشگاه مصم است هرچه سریعتر کار بهسازی و گسترش آن را  انجام شود.

وی اعلام کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز چشم و گوش حلق و بینی میباشد خرید پیشرفته ترین نوع دستگاه لیزیک وهمچنین دستگاه OPG یا رادیوگرافی تخصصی فک برای بیمارستان در برنامه دانشگاه است .

دکتر مرادی تغییرات درنمای بیمارستان را باتوجه به قدمت آن ازدیگر اولویتهای این مرکز خواند .

رئیس دانشگاه عنوان کرد: با راه اندازی بیمارستان سوختگی در ماههای آینده وانتقال بخش سوختگی مرکز به بیمارستان سوختگی مسلما فضای بیشتری برای گسترش دیگر بخشها ازجمله بخش دیالیز فراهم میشود .

به گفته وی پروژه های نیمه تمام این مرکز درصورت تامین اعتبار نیز به سرانجام خواهد رسید .

در ادامه این نشست دکتر امینی سامان مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) با بیان اینکه اورژانس بیمارستان مربوط به سال 1350 است و جوابگوی نیاز مرکز و بیماران نیست، اولین اقدام در مرکز را بهسازی و گسترش فضای اورژانس دانست .

وی هوشمندسازی تاسیسات ، جابجایی پست برق ، خرید دستگاه اکسیژن ساز و خرید چیلر را از اولویتهای بعدی مرکز اعلام کرد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه ی تصفیه خانه باتوجه به تاکید وزارتخانه ، آزمایشگاه سم شناسی باتوجه به مرکز مسمومیت بودن بیمارستان در استان ، سیستم اطفاء حریق و همچنین بهسازی نمای بیمارستان بسیار ضروری است و باتوجه به بهسازی اورژانس واحتمال تخریب نما ، نمای بیمارستان پس از بهسازی اورژانس انجام میشود .

مدیر عامل این مرکز خرید دستگاه لیزیک پیشرفته ، آندسکوپ سینوس و دستگاه OPG یا رادیوگرافی تخصصی فک را ازاولویتهای اصلی این بیمارستان دانست .

دکتر امینی سامان گفت: جمع آوری انبارهای اقماری و ایجاد یک انبار واحد از دیگر موضوعات مد نظر این بیمارستان است.

همچنین دکترروشنی معاون درمان دانشگاه نیز بیمارستان امام خمینی را (ره ) یکی ازمراکز فعال درسطح استان دانست و گفت: سال گذشته 23385 عمل جراحی الکتیو در این مرکز انجام شده است .

وی از آماده بودن نقشه ی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره ) خبرداد و گفت: اقدامات اولیه انجام شده است .

دکتر روشنی اظهار داشت: بارایزنیهای انجام شده مقرر رشد برای تصفیه خانه ی فاضلاب مراکز 70 درصد بودجه را وزارتخانه تامین کند ، بنابراین این موضوع نیز میتواند در دستور کار قرار بگیرد .

معاون درمان دانشگاه گفت: در بخش دیالیز بیمارستان نیز علاوه برمشکل فضای نامناسب با کمبود تخت مواجه هستیم و تعداد دستگاهها هم باید افزایش یابد.

طی این نشست دکتر ایمانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز گفت: گسترش وبهسازی فضای بخشهای مختلف بیمارستان ازجمله اورژانس و دیالیز در صورتی انجام میشود که بخش سوختگی بیمارستان به بیمارستان سوختگی منتقل شود وبررسیهای اولیه با حضور مشاورین انجام شود .

به گفته وی کارانه ی پزشکان تا خردادماه و کارانه ی پرسنل تا مهرماه پرداخت شده است .

در ادامه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه دکتر محمدی معاون غذا ودارو گفت: درسال جاری یک دستگاه ماشین بیهوشی ، توپوگرافی قرنیه ، آنژیوگرافی چشم و آندوسکوپ سینوس تحویل بیمارستان داده میشود .

دکتر محمدی گفت: درمورد دستگاه لیزیک در هفته ی جاری در گروه چشم رایزنیهای اولیه برای خرید انجام میشود.

به گفته وی مشکل خاصی در بخش داروهای مصرفی وجود ندارد تنها اوستین و لنزهای چشمی است که مشکلاتی دراین زمینه داریم و وابسته به اعتبارات است .

همچنین دکتر عبدی مشاور و رئیس دفتر رئیس دانشگاه نیز اولویت بندی در نیازها را  در انجام کارهای مهم این مرکز بسیار مؤثر دانست.

وی یکی ازچالشهای مهم را سیستم تصفیه خانه ی فاصلاب مراکز دانست که باید در اولویت قرار بگیرد.

۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید