اخبار

۳۸۰ تخت ویژه در بیمارستان های استان کرمانشاه فعال است

۳۸۰ تخت ویژه در بیمارستان های استان کرمانشاه فعال است

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون در استان ۳۸۰ تخت ویژه شامل تخت های بخش مراقبت‌های ویژه (icu)، بخش مراقبت عروق کورونری(ccu)، نوزادان(nicu) و بخش مراقبت های ویژه کودکان(picu) است.

دکتر بهمن روشنی روز شنبه در حاشیه افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تخت‌ها ۱۸۴ تخت مربوط به مراقبت‌های ویژه (icu) است که ۱۴۳ تخت آن در بخش دانشگاهی و ۴۱ تخت نیز در بخش غیردانشگاهی است.

وی اظهار داشت: در بیمارستان طالقانی ۲ بخش مراقبت‌های ویژه راه اندازی شده که اولین بخش آن امروز افتتاح شد و بخش دیگر نیز به زودی راه اندازی می‌شود و در مجموع ۲۸ تخت جدید در این بیمارستان افتتاح می‌شود.

وی یادآوری کرد که نیاز بیمارستان طالقانی به تخت مراقبت‌های ویژه اکنون به طور موقت حل می‌شود اما با توجه به میزان بالای تصادفات و مراجعات به این مرکز باید تعداد تخت‌ها را در آینده افزایش دهیم.

وی در ادامه در ارتباط با بخش مراقبت عروق کورونری (ccu) در بیمارستان‌های استان نیز گفت: اکنون در ۱۵ مرکز درمانی در استان کرمانشاه بخش ccu فعال است که ۹۴ تخت این مراکز دانشگاهی و مابقی غیر دانشگاهی است.

او همچنین به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان(picu) در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد که در این بخش وضعیت خوبی نداریم و تنها در ۲ بیمارستان امام رضا (ع) و محمدی کرمانشاهی این بخش فعال است و تلاش می‌کنیم که در سایر مراکز به خصوص در شهرستانها این بخش را راه اندازی کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین به فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (nicu) در هشت مرکز درمانی استان نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تعداد این بخش‌ها را در سایر مراکز درمانی به خصوص شهرستان‌ها فعال کنیم.

به گفته روشنی، اکنون ۶۳ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان در استان فعال است که از این تعداد ۴۳ تخت در بخش دانشگاهی و مابقی در بخش غیر دانشگاهی است.

او با بیان اینکه براساس استاندارد باید ۱۰ درصد مجموع تخت‌های هر بیمارستانی ویژه باشد، گفت: اکنون در استان کرمانشاه سه هزار تخت در مجموع داریم که باید ۳۰۰ تخت آن ویژه باشد که این تعداد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تخت‌های مراقبت‌های ویژه هر روز بیشتر می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه هر روز شاهد حوادث متعددی در جامعه هستیم واز طرف دیگر جمعیت هم روز به افزایش است از این رو باید تعداد تخت‌های ویژه را افزایش دهیم.

او افزایش تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان را در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست.

بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.
این بیمارستان ۲۱۵ تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب دارد. تعداد کل کارکنان این مرکز ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۲۵۲ پرستار، ۷۵ پزشک و ۳۵۰ نفر پرسنل است.
این مرکز دارای ۱۲ بخش بستری است که تعداد تخت‌های این مرکز شامل ۲۱۵ تخت بستری، ۲۱ تخت اورژانس، ۱۳ تخت اتاق عمل و ۲۸ تخت ویژه است.

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید