اخبار

نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه با رییس و معاونان دانشگاه توسعه انسانی سلیمانیه عراق

نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه با رییس و معاونان دانشگاه توسعه انسانی سلیمانیه عراق
 
ظهر روز چهارشنبه بیست و نهم خردادماه دکتر مریوان رییس دانشگاه توسعه انسانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به همراه دکتر انور و دکتر رئوف معاونان و دکتر هیوا رییس دانشکده زبان این دانشگاه با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.
 
دکتر مریوان طی این دیدار گفت:دانشگاه توسعه انسانی سلیمانیه با ۵دانشکده ، ۷۰۰۰فارغ التحصیل و ۳۰۰۰دانشجو جایگاه بالایی در رتبه بندی دانشگاه های اقلیم کردستان دارد.
 
وی با بیان اینکه این دانشگاه آماده همکاری تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است گفت: اولویت دانشگاه ما تبادل استاد و دانشجو ، برگزاری نشست های علمی و کارگاه های مشترک است.
 
دکتر مریوان با اشاره به اینکه دانشگاه توسعه انسانی در حال توسعه است و در این راه به تخصص ،تجربه و دانش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیاز دارد گفت:برای راه اندازی دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی ، این دانشگاه علاقمند به استفاده از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است
 
در ادامه طی این نشست دکتر مرادی گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با سابقه ۵۰سال خدمت آموزشی با حدود ۱۸ هزار فارغ التحصیل هم اکنون در زمینه آموزش رتبه نهم و در زمینه تحقیقات رتبه هشتم کشوری را داراست.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی خارجی از اقلیم کردستان و سایر نقاط در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند گفت:محیط امن، صرفه اقتصادی ، تجربه و توان بالای آموزشی، این دانشگاه را تبدیل به هدف دانشجویان مستعد عراقی کرده است.
 
رئیس دانشگاه افزود:با توجه به وجود دو پژوهشگاه ، مراکز تحقیقاتی متعدد، این دانشگاه آماده در اختیار گذاشتن تجهیزات و آزمایشگاه ها برای انجام فعالیت های مشترک تحقیقاتی است
 
گفتنی است در این نشست مقرر گردید ظرف ۱۵ روز آینده دو گروه کاری پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی، تحقیقاتی بین دو دانشگاه را تدوین و جهت امضای روسای دانشگاه ها و اجرای عملی مفاد آن آماده نمایند.
 
 
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید