اخبار

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در ۲۰ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار با همکاری آموزش و پرورش از ۵ تیر ماه آغاز می‌گردد.

دکتر شکیبا گفت:والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

وی گفت : نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت، همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا در مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌نمایند.

دکتر شکیبا افزود : نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی‌های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می‌باشد مراجعه می‌نمایند.

وی افزود : نوآموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه  گفت : نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

وی گفت : والدین عزیز دقت نمایید که نوآموزان در صورت انجام و تکمیل معاینات در پایگاه سنجش می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

دکترشکیبا افزود : پیش بینی می‌گردد حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود : نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات آن‌ها تکمیل می‌باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته جهت ثبت نام به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند کرد.

دکتر شکیبا گفت : طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان در ۲۰ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار با همکاری آموزش و پرورش از ۵ تیر ماه آغاز می‌گردد.

وی گفت : والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

دکتر شکیبا افزود : نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت، همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا در مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید نهایی جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌نمایند.

وی افزود : نوآموزانی که در غربالگری اولیه توسط آزماینده‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند جهت بررسی‌های تخصصی به پایگاه تخصصی که در شهر کرمانشاه مستقر می‌باشد مراجعه می‌نمایند.

رئیس مرکز بهداشت استانگفت : نوآموزانی که توسط پزشک مشکوک یا دارای اختلال تشخیص داده شوند نیز با فرم ارجاع به مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت : نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده دانش آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

دکتر شکیبا افزود : والدین عزیز دقت نمایید که نوآموزان در صورت انجام و تکمیل معاینات در پایگاه سنجش می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

وی افزود : پیش بینی می‌گردد حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت : نوآموزانی که سال گذشته به عنوان پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و معاینات آن‌ها تکمیل می‌باشد نیاز به حضور مجدد در پایگاه سنجش نداشته و با مدارک سال گذشته جهت ثبت نام به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند .

۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید