اخبار

نشست دانشگاههای علوم‌پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور برگزار شد

نشست دانشگاههای علوم‌پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور برگزار شد
 
نشست دانشگاههای علوم‌پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور صبح امروز سی ام خردادماه در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه این نشست با حضور معاون وزیر و سرپرست سازمان غذا و‌دارو و روسای دانشگاههای کرمانشاه ، همدان ، کردستان ، ایلام و اسد آباد،معاونان توسعه مدیریت و‌منابع ، غذا و‌دارو ، درمان و‌ بهداشتی دانشگاههای غرب کشور و مدیران کل بیمه سلامت استانها برگزار گردید.

دکتر مرادی رئیس کلان منطقه آمایشی سه کشور جلسات قبلی کلان منطقه با محوریت طرح تحول نظام سلامت و چگونگی بررسی مشکلات و چالش های موجود در این حوزه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: طی این جلسات با حضور دکتر ایازی به عنوان‌نماینده وزیر بهداشت و دکتر قدیمی راهکارهای خوبی نیز مطرح و مصوب گردید.

 
وی با بیان اینکه نشست امروز کلان منطقه در حوزه غذا و دارو و با محوریت مشکلات تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شده است گفت: امیدواریم بتوانیم در این خصوص  به جمع بندی و راهکارهای مناسبی برسیم.
 
دکتر مرادی افزود: در سال گذشته بیمه های سلامت علیرغم مشکلات ، همکاری خوبی با دانشگاههای علوم پزشکی غرب کشور داشتند.
 
وی در ادامه انتصاب دکتر شانه ساز به عنوان معاون وزیر و سرپرست سازمان غذا و دارو و همچنین روسای دانشگاههای علوم پزشکی همدان، کردستان و ایلام را تبریک گفت و از زحمات روسای پیشین این دانشگاهها در کلان منطقه نیز قدردانی کرد.

 

رسانه جدید
 
همچنین طی این نشست دکتر حیدری مقدم، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شرایط فعلی نیازمند از خودگذشتگی بوده و باید تلاش کنیم مشکلات پیش‌رو را از پیش رو برداریم.

وی پیشنهاد کرد: توزیع دارو‌های کمیاب و استراتژیک در مدیریت رییس قطب در منطقه قرار بگیرد که در مواقع ضروری قابلیت دسترسی به آن بیشتر باشد.

دکتر یوسفی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز مطالبات از بیمه های درمانی را یکی از مشکلات اساسی دانشگاههای علوم پزشکی دانست و گفت: این موضوع دانشگاهها را از نظر مالی با چالش بزرگی روبرو کرده است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق معکوس دارو  به عنوان یک تهدید یکی ازچالش های اساسی استان کردستان است افزود:این بحث نیاز به حمایت سازمانهای دیگر دارد و بهتر است داروها در قطب به صورت واحد رصد و مدیریت گردد تا کمبودها را بتوان در استان های همجوار مرتفع کرد.

در این نشست دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز عدم افزایش تعرفه ها را عامل بی انگیزگی پزشکان دانست و گفت: دیرکرد در پرداخت کارانه ها نیز موجب شده پزشکان رغبتی برای کار کردن در مراکز دولتی نداشته باشند.

وی افزود: از دیگر چالش های ما بحث خرید تجهیزات سرمایه ای و پروژه های نیمه تمام است که بایستی چاره اندیشی شوند و نیز دستورالعمل ویژه ای در بحث قاچاق معکوس تدوین گردد.

همچنین دکتر یوسفی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسد آباد نیز گفت: انتظار می‌رود با همکاری‌های در حال انجام در حوزه قطب سوم اقدامات اصلاحی در راستای ارتقاء فرآیند خدمت رسانی صورت گیرد.

وی افزود: توقع داریم با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر اسد آباد و حادثه خیز بودن آن نسبت به توزیع نیروی متخصص مورد نیاز و تجهیزات لازم اقداماتی صورت گیرد.

تتتت

 

گفتنی است برگزاری کارگروه های جداگانه و بررسی تخصصی مسایل کلان منطقه غرب کشور بخش دیگری از این نشست بود که این کار گروه ها متشکل از روسای دانشگاهها و معاونین غذا و دارو 

،معاونین‌توسعه مدیریت و‌منابع ،درمان ،بهداشت و بیمه سلامت بود و نتایج هم اندیشی خود را در نشست پایانی کلان منطقه ارائه نمودند.

 

تتتااالل

 

۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید