اخبار

بیش از ۵۹۰ هزار کرمانشاهی سنجش فشارخون شدند

بیش از ۵۹۰ هزار کرمانشاهی سنجش فشارخون شدند
 
 معاون امور بهداشتی دانشگاه خبر داد: از ابتدای بسیج ملی کنترل فشارخون تا کنون بیش از ۵۹۰ هزار کرمانشاهی سنجش فشارخون شدند.
 
 دکتر شکیبا‍ با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون تاکنون ۶۱ درصد کل جمعیت هدف در سطح نقاط شهری و روستایی استان یعنی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفته اند.
 
وی با بیان اینکه این طرح در ۱۰۰ پایگاه سلامت شهری و ۶۴۷ خانه بهداشت روستایی در حال اجرا است گفت: در سطح روستاها به طور کامل جمعیت هدف غربالگری شدند که حدود ۲۵۰ هزار نفر می باشند.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه مشارکت مردم در شهرستان های گیلانغرب ، ثلاث باباجانی، روانسر، جوانرود و دالاهو را بیش از ۹۰ درصد ارزیابی کرد و گفت: در شهرستان های بزرگ نظیر کرمانشاه با توجه به گستردگی موجود این حضور متوسط بوده است.

 
وی افزود: به منظور افزایش مشارکت مردم در شهرستان های بزرگ نسبت به حضور درب منازل، واحدهای صنفی و تولیدی و نیز حضور در ادارات اقدام می کند.
 
وی با بیان اینکه میانگین در نظر گرفته شده در سطح وزارت بهداشت پوشش نیمی از جمعیت هدف بوده است، که تا کنون این مقدار محقق شده است گفت: با توجه به آسیب های بیماری فشارخون و بی اطلاعی شماری از بیماران از بیماری خود درصدد رساندن آمار جمعیت هدف به صد در صد هستیم.
 
دکتر شکیبا گفت: مشارکت نهادها، سازمان ها و فرمانداری ها در همکاری و اجرای طرح ملی کنترل فشارخون، بسیار خوب بوده است.
 
همشهریان عزیز جهت اطلاع از آدرس پایگاه های سلامت محلات مختلف می توانند به سایت دانشگاه علوم پزشکی مراجعه نمایند.
 
 
 
۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید