اخبار

سبد فروشی دارو تخلف است

سبد فروشی دارو تخلف است


قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سبد فروشی و شرط گذاری هنگام عرضه دارو چه به بخش دولتی و چه بخش خصوصی تخلف است.

دکتر مجید محمودی در جلسه ستاد توزیع داروی استان کرمانشاه که روز چهارشنبه نوزدهم تیرماه در محل معاونت غذا و دارو برگزار شد گفت: برخی از شرکت ها هنگام عرضه دارو اقدام به سبد فروشی و ایجاد شروطی مانند عرضه داروی خاصی به شرط خرید چند قلم داروی دیگری که ممکن است در انبار شرکت مانده باشند یا الزاماتی از این قبیل می کنند که کاملا تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: طبق قوانین و مقررات سازمان غذا و دارو و به طور مستمر از شرکت های توزیع دارو و داروخانه ها بازرسی بعمل می آید و اگر واحدهای نظارتی خارج از دانشگاه بخواهند از واحدهای تحت نظارت دانشگاه بازرسی کنند قطعاً ‌با هماهنگی و حضور نماینده معاونت انجام خواهد شد.

در ادامه دکتر حسین رضاپور مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو در ادامه عنوان کرد: مسئولین فنی شرکت ها باید مداخله خود را در امر توزیع و انبارش داروها بیشتر کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از موارد با گران شدن قیمت داروها شاهد خروج غیر قانونی داروها از شبکه رسمی توزیع هستیم. معاونت غذا و دار این موارد را رصد کرده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.

همچنین دکتر وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق و توسعه و مسئول داروسازی بیمارستانی گفت:برای هیج خریدی بدون ثبت در سامانه الکترونیک امکان طی کردن مراحل مالی وجود ندارد و هر فاکتوری که از بیمارستان ها به معاونت ارسال می شود باید تاییدیه سامانه بر روی آن الصاق شده باشد.

در این نشست دکتر کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل:در حمل و نقل دارو از شرکت مبدأ به شرکت های مقصد مشکلاتی وجود دارد که درصدد هستیم این مشکلات را با هماهنگی و همکاری شرکت های توزیع برطرف نمائیم.
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید