اخبار

استاندار کرمانشاه: صرفه جویی بهترین امر به معروف است

استاندار کرمانشاه: صرفه جویی بهترین امر به معروف است

 

استاندار کرمانشاه، صرفه جویی در شرایط فعلی تحریم و فشارهای اقتصادی بر کشور را بزرگترین و بهترین معروف دانست و گفت: این صرفه جویی باید با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان فرهنگ نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد اقامه نماز ادارات استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) تاکید کرد که امر به معروف و نهی از منکر را باید از حالت تک بعُدی خارج و در جامعه نهادینه کنیم.

او بر انجام کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در ارتباط با صرفه جویی در تمام بخش‌ها بخصوص در ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: در این میان صرفه جویی در زمان نیز مهم است و درخواست می‌کنم ادارات جلسات را کوتاه و در یک بازه یک ساعت و ۲۰ دقیقه تنظیم و به اتمام برسانید تا مردم زیاد معطل نشوند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر سالم سازی محیط ادارات و سازمان‌ها از آن به عنوان بزرگترین معروف‌ها نام برد و گفت: تکریم ارباب رجوع، حفظ بیت المال، رسیدگی به امورات مردم و رفع مشکلات آنها مصداق امر به معروف است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: اگر در اداره‌ای ارباب رجوعی به دنبال پارتی به منظور رسیدگی به کارش باشد نشان می‌دهد که این سیستم اداری مشکل دارد و باید اصلاح شود.

بازوند با تاکید بر اینکه باید براساس آموزه‌های دینی باید رفتار کنیم، گفت: در ادارات باید به دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشیم و بدانیم که پروردگار ناظر بر رفتار و عملکرد ماست.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود بر رعایت شئونات اسلامی و داشتن وجدان کاری نیز تاکید کرد و گفت: صداقت در گفتار و رفتار و حفظ بیت المال نیز باید مدنظر باشد چرا که ما پاسخگوی بیت المال هستیم.

بازوند از مدیران دستگاه‌های اجرایی همچنین خواست انتقادپذیر باشند و در برخورد با ارباب رجوع آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی دروغ را ریشه همه گناهان دانست و گفت: چاپلوسی، تملق، اسراف، خودخواهی و دروغپردازی از منکرات رایج در ادارات است که لازم است برای رفع آن امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش امر به معروف و نهی از منکر را جز آموزه‌های دینی دانست و گفت: همه ما در مقابل این فریضه مسئولیت شرعی داریم و از سوی دیگر در نظام جمهوری اسلامی نیز این فریضه به صورت قانون در مجلس تصویب شده و در مقابل آن مسئولیت قانونی هم داریم.

بازوند یادآوری کرد که اگر بخواهیم در ساختار اداری کشور شاهد بهره وری بالا باشیم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.

او با بیان اینکه کار مفید در ژاپن از هشت ساعت، هفت ساعت و ۴۵ دقیقه و در ایران حدود یک ساعت و نیم است، افزود: اگر در کشور و ساختار ادارای امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم بهره وری نیز بالا می‌رود.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر امروز در کشور از اختلاس صحبت می‌شود نشان می‌دهد که نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستیم.

او در اهمیت فریضه امر به معروف به قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند که هدف از قیام من احیای امر به معروف و نهی از منکر است و این نشان دهنده اهمیت این فریضه می‌باشد.

در این آئین تعدادی از پزشکان شرکت کننده در طرح محرومیت زدایی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید