اخبار

دکتر سریری در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما اعلام کرد:

دکتر سریری   در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما اعلام کرد:

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: براساس ارزیابی های اولیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شهرستان روانسر در اجرای هر چه بهتر و کامل تر طرح ملی کنترل فشار خون رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

محمدسعید سریری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهرستان روانسر توانست با بکارگیری همه توان و ظرفیت، ۳۵ درصد بیشتر از جمعیت هدف شهرستان را در این طرح مشارکت دهد و در بین ۱۴ شهرستان استان رتبه اول را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: جمعیت هدف در اجرای طرح ملی فشار خون در شهرستان روانسر ۲۵ هزار و ۹۳۵ نفر بود که اطلاعات ۲۶ هزار و ۷۶۰ نفر در سامانه سیب این مرکز ثبت شد که ۱۶ هزار و ۸۳۰ نفر آن شهری و ۹ هزار و ۹۳۰ نفر آن روستایی بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه هشت هزار و ۲۵۴ نفر نیز به ایستگاه های سیار کنترل فشار خون مراجعه کردند، ادامه داد: در مجموع اطلاعات فشار خون ۳۰ هزار و ۱۴ نفر در شهرستان روانسر ثبت و ضبط شد.

سریری اضافه کرد: افرادی که دارای فشار خون بالا بودند به پزشک های معین معرفی و به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای هر چه بهتر طرح ۵۶ تیم ثابت و سیار تشکیل شد، اظهار کرد: پنج تیم ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۳۱ خانه بهداشت با ۴۰ بهورز، ۲ تیم سیار فوریت‌های پزشکی از بازوان توانمند شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح بودند.

وی ابتلاء به فشار خون بالا را نخستین عامل مرگ و ایجاد ناتوانی در ایران و جهان برشمرد و عنوان کرد: این عامل خطر البته به میزان زیادی قابل پیشگیری است و درصد ابتلای آن در بین زنان و مردان بسیار نزدیک است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر میزان آگاهی مردم در مورد فشار خون را بسیار پایین دانست و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، بین ۲۱ تا ۶۵ درصد مردم در استان‌های گوناگون از این بیماری و ابتلاء به آن آگاهی ندارند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید