اخبار

کاهش 8/5 درصدی طلاق در استان کرمانشاه/آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است

کاهش 8/5 درصدی طلاق در استان کرمانشاه/آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:
 
کاهش 8/5 درصدی طلاق در استان کرمانشاه/آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است
 
 
همایش استانی آموزشی توجیهی مربیان آموزش های هنگام ازدواج در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 
 
دکتر گودرزی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در حاشیه همایش استانی آموزشی توجیهی مربیان آموزش های هنگامازدواج که در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد گفت: نهاد خانواده نهاد ارزشمندی است و در کتاب آسمانی و فرهنگ اسلامی ما بر اهمیت خانواده تاکید فراوانی شده است.
دکتر گودرزی افزود: در کرمانشاه دارای سرمایه های زیادی هستیم  که متعلق به ماست و غباری از آسیب های اجتماعی این استان را فرا گرفته است و کار امروز ما زودودن این غبار از چهره ایران اسلامی است.
این مسئول در ادامه تصریح کرد:در چند سال اخیر وضعیت اجتماعی مورد تاییدی داشته ایم و از سال ۹۵ موضوع مهمی در دستور کار نظام ها و نهادهای اجتماعی قرار گرفته که به عنوان دغدغه توسط مقام معظم رهبری پیگیری میشود.
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی بحث طلاق و ازدواج شده تا با پیگیری آسیب های اجتماعی نهاد خانواده را برای داشتن زندگی پایدار آماده کنند.
وی بیان کرد: در بحث کنترل آسیب های اجتماعی کارهای خوبی انجام شده و آسیب های اجتماعی متولی خاصی ندارد و یک موضوع فرابخشی است که نیازمند یک هماهنگی بین بخشی است.
دکتر گودرزی گفت: در سال ۹۶در کرمانشاه بر اساس آمار ۵ هزار و ۱۶۱ مورد طلاق داشتیم ودر سال ۹۷ علیرغم مشکلات اقتصادی به ۴ هزار و ۶۹۳ مورد رسیدیم ودر سه ماهه اول امسال ۱۱۸۵ مورد طلاق داشتیم که نسبت به سال گذشته  ۸و نیم درصد کاهش داشته است و این در حالی است که آمار کشور در بحث طلاق آمار خوبی نبوده است.
ایشان اظهار داشت : اعتقاد داریم که آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است و بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند و در کلاس مشاوره شرکت می کنند از موضوع پشیمان هستند.
گودرزی افزود: طلاق  آورنده یک زندگی بهتر نیست و باید تفاهم و برنامه ریزی در آموزش خانواده را مهیا کنیم و تاب آوری را در جامعه بالا ببریم و در کلاسهای آموزشی آنچه را که لازم است اطلاع دهیم.
وی از طرح و برنامه ای  سه ماهه در بحث زندگی پایدار خبر داد و اظهار داشت: کسانی که وارد زندگی جدیدی می شوند را پوشش دهیم و در بحث حین ازدواج آموزش ۶ساعته را ادامه می دهیم.
۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید