اخبار

کرمانشاه از استان‌های برتر حوزه توریسم سلامت است

کرمانشاه از استان‌های برتر حوزه توریسم سلامت است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان کرمانشاه یکی از مراکز ارجاع بیماران غرب کشور و حتی بیماران عراقی است و یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه توریسم سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نمکی صبح شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان سوختگی گلستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: این بیمارستان با ۲۰۰ تخت جدید شامل بخش های سی‌سی‌یو (CCU)، اتاق عمل و دیگر بخش ها به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه درمان در حال احداث و تجهیز است.

او افزود: به همت استاندار و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کار بزرگی برای حوزه حوادث، سوانح و سکته های مغزی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در حال انجام است که در غرب کشور بی نظیر می باشد.

به گفته نمکی «بیمارستان سوختگی گلستان اکنون در حال تجهیز است و امکانات موردنیاز آن ارسال شده و کمبودی در این زمینه نداریم.»

او اظهار کرد: این بیمارستان با مساعدت نمایندگان استان در مجلس، استاندار کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمات رسانی به مردم غرب کشور و همچنین کشور عراق در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

بیمارستان سوختگی گلستان تنها مرکز سوانح و سوختگی غرب کشور است که در داخل مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد.

احداث این طرح از سال ۱۳۹۳ و در مساحت هفت هزار مترمربع در پنج طبقه آغاز شده که دارای ۲۲ تخت در بخش سوختگی، ۱۱ تخت BICU، هشت تخت در بخش ترمیمی، ۹ تخت در بخش عفونی و ۲ اتاق عمل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح شنبه در سفری یک روزه با هدف بازدید و افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی وارد استان کرمانشاه شده است.

۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید