اخبار

استقرار ۱۴ مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در مسیر زائران اربعین

استقرار ۱۴ مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در مسیر زائران اربعین
 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی در مسیر زائران اربعین مستقر شده است.
دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به پیش بینی تردد یک میلیون نفری از مرز خسروی اظهار داشت: بر اساس برنامه عملیاتی طراحی شده هماهنگی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی -درمانی به زوار در زمینه های مختلف انجام شده است.
 
وی افزود:افرادی که در طول مسیر دچار مشکل می شوند، می توانند به ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی با حضور پزشک و کادر پزشکی که در مسیر کنگاور تا خسروی مستقر شده مراجعه کنند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین در پایانه خسروی یک مرکز شبانه روزی با حضور پزشک و پرستار و دارویار به زوار ارائه خدمات می کند.
 
تعبیه ۳ پست قرنطینه در مرز خسروی /استقرار تیم‌های مامایی
 
این مسئول از استقرار آزمایشگاه کلینیکی و بالینی در داخل پایانه خسروی خبر داد و عنوان کرد: زوار با توجه به مشکلات بهداشتی که در کشور عراق است و بیم ورود بیمای ها به کشور، در ساختمان پایانه خسروی سه پست قرنطینه مرزی در حین برگشت زوار تعبیه شده و افراد بیمار با علائمی چون اسهال و تب در آن نگهداری و تحت نظارت قرار می گیرند.
 
وی بیان داشت: این افراد تا رسیدن به محل سکونت مورد مراقبت قرار می گیرند و ورود آنها به مرکز بهداشت منطقه زندگی شان اطلاع داده می شود.
 
دکتر شکیبا گفت: با توجه به راه اندازی آزمایشگاه آب در مرکز خسروی، آب تانکر یا موکب ها از نظر کیفی و میزان کولر باقیمانده برای رفع نقص مورد آزمایش قرار می گیرد.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار تیم های مامایی با تجهیزات کامل برای ارائه خدمات به مادران و کودکانی که در مسیر پیاده روی اربعین تردد می کنند خبر داد.
 
ارائه خدمات رایگان بهداشتی به زائران اربعین /نظارت بهداشتی بر موکب ها
 
این مسئول با بیان اینکه مراکز داروخانه ای نیز در مسیر پیاده روی اربعین دایر شده، خاطرنشان کرد: ارائه تمامی خدمات به زوار اربعین در داخل خسروی رایگان است.
 
وی بیان داشت: همچنین در حوزه بهداشت محیط از کنگاور تا پایانه خسروی تیم های بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط حضور دارند و بر موکب ها و رستوران ها و سرویس بهداشتی نظارت می کنند.
 
دکتر شکیبا با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای ارائه خدماتی بهداشتی و درمانی برای گروه های مختلف سنی اعم از کودکان، مادران و سالمندان وجود دارد گفت: ۷۵۰ نفر از نیروهای پزشک، کارشناسان بهداشتی، ماما، مراقبین سلامت تکنسین های دارویی در ۳ هفته و ۳ شیفت به صورت شبانه روزی در مسیر پیاده روی اربعین مستقر می شوند و ارائه خدمات می کنند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه در تلاش هستیم زائرین با هیچ گونه مشکل بهداشتی مواجه نشوند، افزود: بر اساس برنامه عملیاتی ۵ دستگاه موبایل کلینیک برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان در مسیر تردد زوار اربعین مستقر می شود که مالیکت سه دستگاه در انحصار دانشگاه علوم پزشکی و دو دستگاه دیگر از طرف استان ها معین در اختیار قرار گرفته است.
 
این مسئول گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از امروز تا سوم آبان تیم های بهداشت و درمان در مسیر پیاده روی اربعین مستقر می شوند و تا ورود آخرین زائر به کشور در منطقه باقی خواهند ماند.
۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید