اخبار

اعلام آماده باش حوزه سلامت استان به مناسبت رویداد اربعین

اعلام آماده باش حوزه سلامت استان به مناسبت رویداد اربعین
 
آماده باش حوزه سلامت استان توسط رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه به مناسبت رویداد اربعین اعلام شد.
 
 
                        ▫️به نام خدا▫️
 
        السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
 
با توجه به کسب افتخار میزبانی زوار حضرت امام حسین علیه السلام در کنگره عظیم اربعین و لزوم به کار بستن تمام توان و امکانات و انجام تمهیدات لازم جهت خدمت به سلامت زوار ارجمند ،لازم است کلیه واحدها و حوزه های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمانهای عضو کمیته بهداشت و درمان اربعین، ضمن اجرای مصوبات کمیته ، موارد ذیل را به صورت جدی رعایت و اهتمام کامل را در اجرایی نمودن آنها به خرج دهند.
 
 کلیه نیروهای فوریت‌های پزشکی در تمامی مراکز ،پایگاه ها و محل های استقرار تعیین شده در طول مسیر ورود شرق تا غرب استان با آمادگی کامل و هوشیاری ۲۴ ساعته در صورت نیاز به امداد و انتقال مجروحان حوادث احتمالی ، در سریعترین زمان و با بهترین وسیله ممکن اعم از بالگرد ، اتوبوس آمبولانس ، آمبولانس و موتورلانس وارد عملیات شوند.
 
رییس محترم اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه تامین نیروهای جایگزین از سایر شهرستان ها و مراکز را برنامه ریزی نموده و شایسته است هیچ کم و کاستی در خدمت امدادی به زائرین وجود نداشته باشد و با توجه به تردد سنگین در مسیرهای مواصلاتی ، طراحی برخط مفیدترین راه و مسیر را نظارت و پیگیری نماید
 
 اتاق های عملیات بحران با دیدگاه همه جانبه نگر و اجرای برنامه های عملیاتی از پیش تعیین شده ، همه موارد را رصد نموده ، هرگونه کاستی و نقصان را سریعاً به اینجانب گزارش نمایند.
 
 بیمارستان های امام رضا علیه السلام ، آیت الله طالقانی، امام خمینی(ره) ، امام حسین(ع) و ۵۲۰ ارتش ،فضای لازم به میزان ۴۰ درصد تحت خالی و بیمارستانهای کنگاور ،صحنه ، اسلام آباد غرب ، سرپل ذهاب ، قصرشیرین و گیلانغرب و مراکز درمانی تامین اجتماعی فضای لازم به میزان ۲۰ درصد تحت خالی را برای ازدحام احتمالی و افزایش بار مراجعه آماده کرده و این بیمارستانها کلیه اعمال جراحی غیر اورژانسی خود را در ۳ روز قبل و ۳ روز بعد از روز اربعین حسینی لغو نمایند.
 
طبق برنامه اعلام شده همه بیمارستانها تیم درمان اضطراری را متشکل از اعضای تعیین شده، فعال و آماده به خدمت نمایند.
 
بیمارستانهای سایر شهرستانها و بیمارستانهای بخش خصوصی آمادگی لازم جهت سرویس دهی به زوار محترم در موارد بحران و اعلام کمیته بهداشت و‌ درمان اربعین را داشته باشند .
  
معاونت محترم درمان موظف است از کلیه نیروها و امکانات تحت مدیریت خود در بیمارستان‌های سایر شهرستان ها برای پشتیبانی مراکز درگیر خدمات درمانی برای ارائه بالاترین کیفیت خدمت ، استفاده نماید به گونه‌ای که کمبودی در هیچ رشته تخصصی مورد نیاز ، نیروهای پرستاری و غیره در بیمارستانهای مسیر و پشتیبان وجود نداشته باشد.
 
حفاظت از سلامت زوار در بخش بهداشت ، ماموریت خطیر ما است. لذا معاونت محترم بهداشتی‌ دانشگاه موظف است تمامی امکانات  لازم و نیروهای متخصص و با تجربه  در شبکه های بهداشت و درمان، مراکز  خدمات جامع سلامت، پایگاه ها ، آزمایشگاه ها و... را به کار گرفته و برای فراهم کردن زمینه های پیشگیری  و کنترل بیماری ها با تشدید مراقبت ،اقدام نماید.
 
پیشگیری از ورود بیماری ها و شیوع آنها با مراقبت و رسیدگی دقیق به افراد مشکوک ، با تمام توان در مناطق مرزی و در طول مسیر  زوار انجام گیرد.
 
نظارت بر موکب ها و مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی و آشامیدنی در کلیه مسیر تردد و شهرهای مسیر زوار اعم از رستورانها ، مراکز اقامتی و ... انجام شده و هیچگونه گذشتی در این زمینه برای خاطیان و تهدید کنندگان سلامت زوار لحاظ نگردد .
 
آموزش زوار در زمینه مسائل بهداشتی از طریق همه رسانه های ممکن انجام گرفته و با ارتقای آگاهی ها در زمینه بهداشت فردی و بهداشت در تجمع ها ، از مخاطرات انتقال و یا همه گیری بیماری های واگیر و یا تصادفات و‌حوادث بکاهیم.
 
در پایان ضمن اعلام آماده باش سراسری و لغو مرخصی ها ، از کلیه مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای میزبان انتظار دارم بر کیفیت خدمات نظارت جدی نموده و از نیروهای پشتیبانی کننده ، خدماتی ، دارویی ، تجهیزاتی و... می خواهم تا تمامی تمهیدات و امکانات لازم را برای آمادگی و رفاه همکاران گرامی در خدمت رسانی به زوار ارجمند فراهم نمایند.
 
                                     دکتر مرادی 
                               رئیس دانشگاه
۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید