اخبار

خطر ورزشهایی چون وزنه برداری را برای قلب جدی بگیریم.

خطر ورزشهایی چون وزنه برداری را برای قلب جدی بگیریم.
پروفسور معصومی : افراد ورزشکاری که بصورت حرفه ای وزنه برداری می کنند لازم است ورزش های هوازی نیزانجام دهند.

افراد ورزشکاری که بصورت حرفه ای وزنه برداری می کنند لازم است ورزش های هوازی نیزانجام دهند.

در افراد ورزشکاری که بصورت حرفه ای وزنه برداری می کنند لازم است ورزش های هوازی نیزانجام دهند. این ورزش ها  عبارتند از نرمش ،دویدن و ...
 فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اعلام این مطلب گفت :  نباید این افراد از غذاهای فروان و پرچرب استفاده نمایند . زیرا مصرف زیاد غذا که این افراد بعنوان کسب انرژی و قدرت زیاد  مورد استفاده قرار می دهند، خطرات زیادی به قلب و عروق تحمیل می نماید.
 پروفسور معصومعلی معصومی افزود : هر نوع ورزش از ترکیب دو نوع ورزش " قدرتی" و " حرکتی " ساخته شده است . هر چه قدر انقباضات طولانی مدت در عضلات انجام گیرد. ورزش قدرتی است و درآن بعلت انقباض مداوم و طول کشیده ماهیچه ها ،عروق آن عضلات تنگ شده و از طرفی دیگر چون این عضلات احتیاج به خون بیشتری دارند کار قلب افایش می یابد. در شرایطی که انقباض عروق بار قلب را افزایش میدهد در نتیجه جدار قلب ضخیم شده ، فشار زیادی به عروق قلب وارد شده و قلب بزرگ میشود، البته تاحدی این بزرگی عروق مربوط  به ورزش است ولی اگر در این نوع ورزش افراط صورت گیرد یقینا" برای قلب مضر تر است .وزنه بردای عمدتا" در این دسته از ورزشها قرار میگیرد .
این استاد دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه  از نوع دیگری از ورزش که در آن عضلات بلند و بزرگ دارای حرکت رفت و برگشتی می باشند، سخن به میان آورده که در آن چون انقباض مداوم در عضله صورت نمی گیرد،  جریان خون در عضله بصورت روان صورت می گیرد . و عروق باز  می شوند و قلب در شرایطی که مسیر عروقی آن گشادتر شده است ، فعالیت خود را افزایش می دهد .
وی گفت : در این گروه از ورزش ها می توان شنا ، دوچرخه سواری ، دو آرام و پیاده روی تند را نام برد. که مطلوبترین ورزش برای قلب می باشد. البته ورزشهای دیگری مثل کشتی ، کوهنوردی نیز در گروه ورزش های قدرتی قرار گرفته و تا حدودی مشابه وزنه برداری می باشند . بطور کلی هر چه در ورزش انقباضات طولانی و قدرتی کمتر باشد و در عوض حرکات رفت و برگشتی عضلات بیشتر باشد برای قلب و عروق مفید تر می باشند.
۲۶ مهر ۱۳۸۹ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید