اخبار

ایران از لحاظ ارتقاء رتبه دانش پزشکی مقام اول را در جهان داراست

ایران از لحاظ ارتقاء رتبه دانش پزشکی مقام اول را در جهان داراست
برای هر موضوع خاص و هر بیماری یک شبکه تحقیقاتی تشکیل می شود
معاون تحقیقات و فن‌آوری:

ایران از لحاظ ارتقاء رتبه دانش پزشکی مقام اول را در جهان داراست

 

معاون تحقیقات و فن‌آوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ارتقاء رتبه دانش‌ پزشکی مقام اول را در جهان داراست.

به گزارش خبرنگار وب‌دا دکتر قانعی با اشاره به این که ما علم را تبدیل به فن‌آوری کرده‌ایم و به همین دلیل موقعیت ویژه‌ای را دراین خصوص کسب کرده‌ایم، گفت: در راستای تبدیل علم به فن‌آوری، تأسیس 4 پژوهشکده را مصوب کردیم و همینطور مراکز درمانی را با پژوهشکده‌ها ادغام کرده و به پژوهشکده‌ها ماموریت ویژه دادیم.

وی با اشاره به تشکیل شبکه‌های تحقیقاتی با ساختار جدید افزود: قرار است براساس اساسنامه جدیدی که به تصویب رسیده است، برای هر موضوع خاص و هر بیماری یک شبکه تشکیل شود به طور مثال شبکه تحقیقاتی دیابت را خواهیم داشت.

دکتر قانعی هدف از تشکیل این شبکه‌ها را بالا بردن تحقیقات علمی درباره بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: ما با ثروتی که از این دانش خواهیم داشت برای همه بیماری‌ها می‌توانیم راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که می‌خواهیم در مورد هر بیماری شبکه تشکیل دهیم، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اساتیدی که بتوانند کمکی ارائه دهند، عضو این شبکه خواهند شد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری در پایان گفت: در حال حاضر در مورد سرطان پستان، شبکه تحقیقاتی تشکیل داده‌ایم و هدف و ماموریت این است که تشخیص این بیماری را بالا ببریم، مقالات علمی را در این زمینه افزایش داده و مرگ و میرهای ناشی از سرطان را کاهش دهیم.

 

 


 
۱۲ آبان ۱۳۸۹ ۰۸:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید