اخبار

مادران باردار برای پیشگیری از ابتلاء به آنفلوانزا، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

مادران باردار برای پیشگیری از ابتلاء به آنفلوانزا، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
گروه‌های پرخطر، در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند.
عضو کمیته علمی کشوری آنفلونزا اعلام کرد:

معرفی 11 گروه پرخطر برای دریافت واکسن آنفلوانزا

 عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا گفت: گروه‌های پرخطر، در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند.

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با آغاز فصل سرما، گروه‌های پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند و باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: کودکان، افراد بالای 50 سال، کلیه بیماران دیابتی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی مزمن، بیمارانی که دیالیز می‌شوند و یا در لیست پیوند کلیه هستند، جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

دکتر مردانی افزود: بیماران مبتلا به ایدز، بیمارانی که نقص در سیستم ایمنی دارند و تحت درمان با کورتون هستند. همچنین بیماران سرطانی و افرادی که رادیوتراپی و شیمی درمانی می‌شوند نیز باید برای زدن واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گفته وی پرسنل پزشکی نیز که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی هستند و باید خود را در برابر بیماری واکسینه کنند.

عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا به خانم‌های بارداری که زمان زایمانشان در فصل زمستان است، توصیه کرد: حتماً برای پیشگیری، از ابتلاء به آنفلوانزا، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

 

۱۶ آبان ۱۳۸۹ ۱۰:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید