اخبار

دکتر معصومی : ورزشی که توام با پر خوری باشدسودمند نیست

دکتر معصومی : ورزشی که توام  با پر خوری باشدسودمند نیست
برای کم کردن وزن ایده ال این است که هم رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هم فعالیت ورزشی مطلوب وجود داشته باشد.
یک محقق و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :
 ورزشی که توام  با پر خوری باشدسودمند نیست
 
برای کم کردن وزن ایده ال این استکه هم رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هم فعالیت ورزشی مطلوب وجود داشته باشد.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت : برای کم کردن وزن ایده ال ایناست که هم رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هم فعالیت ورزشی  مطلوب وجودداشته باشد.
‍پروفسور معصومعلی معصومی خاطرنشان کرد در رژیم غذایی مناسب باید حجم بیشتر غذاهای مصرفی از سبزیجات، میوه جاتو حبوبات باشد. با توجه به اینکه گندم، برنج سیب زمینی از نظر ترکیبات مثل قند میباشند  میزان کالری بدن حدود 50/0 از مواد نشاسته ای و قندی می باشد  و کمتر از30/0 انرژی باید از چربی ها تامین می گردد .
این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار وب دا در استان کرمانشاه گفت :  چون در فرهنگ غذایی ما به اندازهکافی از برنج، نان، سیب زمینی استفاده می کنیم بدیهی است یکی از موادغذایی که بایددر رژیم درمانی در نظر گرفته  شود (( اولا کم کردن چربی هاست چون چربی انرژی خیلیزیاد  دارد))
وی اظهار داشت : بعنوان قدم دوم  کم کردن  و یا حذف مواد  خیلی شیرین است. ازقبیل شیرینی جات: قند، نوشابه های شیرین، خرما، عسل. لازم است اضافه شود  انواع نانشیرینی  که بصورت تشریفاتی و تفننی استفاده می شوند  مازاد بر غذا هستند و علاوه برمواد قندی زیاد،  پر از چربی های زیان آور نیز می باشند. در عوض از سبزیجات، سالادبدون سس و میوه جات (میوه جات کم شیرینی) بیشتر استفاده گردد، زیرا  منابع خوبیبرای تامین ویتامینهای مورد نیاز بدن هستند 
رییس انجمن پیشگیری از بیماری های قلب و عروق استان کرمانشاه یک روش ناصحیح کاهش وزن نخوردن غذابه مدت طولانی و یا فقط یک وعده در روز دانست  که بدن  از منابع مهم  حیاتی از جملهویتامین ها و الکترولیت ها خالی می شود . مصرف مواد غذایی که دارای باقیمانده  فیبرمی باشند (مثل سبزی و میوه جات و مصرف هفته ای دو بار ماهی، مصرف غذاهای آب پز یابخار پز یا  فری، مصرف گوشت سفید (مرغ و ماکیان) و به مقدار زیاد از حبوبات  مثلعدس، لوبیا، لوبیا چیتی، نخود  و تا حدودی سیب زمینی توصیه می شود .
وی با تاکید بر اینکه لازمه صحیحکاستن وزن علاوه بر رژیم غذایی مناسب ورزش است  به مدت 60 دقیقه  در بیشتر روزهایهفته است گفت : بهترین ورزش دویدن آرام، دوچرخه سواری، پیاده روی تند، شنا این قبیل ورزش هاو بطور کلی انتخاب روشهایی که منجر به فعالیت بدنی در هر زمان باشد .
علاوه برورزش روزانه در اوقات فراغت،  پیاده روی بجای ماشین سواری، استفاده از پله بجایآسانسور، انجام کارهای خانه  .
 
وی در پایان تاکید کرد که ورزشی که توام  با پر خوری باشدسودمند نیست
 
و کم خوری که بدون فعالیت باشد نیز مطلوبیت ندارد.

۲۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید