اخبار

دانشجویان سرزمین سنگ در دیار بادگیرها

دانشجویان سرزمین سنگ در دیار بادگیرها
جمعی از دانشجویان دانشگاه راهی استان یزد شدند تا با حال و هوا ، فرهنگ ، تاریخ و جاذبه های طبیعی حاشیه نشینان کویر از نزدیک آشنا شوند .
اداره امور فرهنگی و فوق برنامه ، جمعی از دانشجویان دختر و پسر را در دو کاروان جداگانه راهی استان یزد نمود تا این دانشجویان با حال و هوا ، فرهنگ ، تاریخ و جاذبه های طبیعی حاشیه نشینان کویر از نزدیک آشنا شوند .
اردوی دختران با استعداد یک اتوبوس 40 نفره در بیست و هشتمین روز از آبان ماه و اردوی پسران نیز با همین استعداد ، در دومین روز از آذرماه راهی استان مورد نظر شدند و هر اردو با ماندگاری سه روز در یزد توانستند آشنایی قابلی را با یکی دیگر از نقاط پر رمز و راز ایران زمین بدست آورند .
اولین دیدار دانشجویان ، همراه با راهنمای آگاه میراث فرهنگی و کردشگری و صنایع دستی استان یزد از باغ دولت آباد صورت گرفت که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان واقع گردید .
 تعدادی از خانه های قدیمی یزد - بافت قدیم با کوچه های پیچ در پیچ ، موزه ها و ابنیه باقی مانده از صدها سال پیش – آتشکده فعال شهر یزد ، گور دخمه های زردشتیان و همچنین آثار تاریخی  و باستانی شهر می باشد، از جمله نارین قلعه و آب انبارها و کاروانسرای شاه عباسی و یخ خان و ... دیگر جاذبه هایی بودند که دانشجویان از آنها بازدید به عمل آوردند و با این و به این ترتیب با سه روز زندگی در دیار بادگیرها دانش فرهنگی ، تاریخی و جغرافیایی خویش را ارتقاء بخشیدند .
۷ آذر ۱۳۸۹ ۰۸:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید